Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote Desktop Web Connection m/Apache 1.3.27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kopierte innholdet i tsweb. Den fant jeg under C:\WINDOWS\Web\TSWeb katalogen. Så la jeg inn disse filene i en katalog som jeg kalte tsweb under apache webroot..

Det funker for meg. Har ingen problem med å koble til. Bruk ip adr, ikke maskin navnet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært borte i det problemet.. Jeg sitter bak en NAT, og har åpnet port 3389 til en annen maskin enn den som apache er installert på. Derfor funker det ikke å skrive "maskin navnet" men jeg må skrive ip adr, den som vises ut mot internett. Lokalt kan jeg bruke maskin navn, men ikke fra eksternt.

Jeg tror, uten å være helt sikker, at port nr som brukes til remote desktop kan forandres i reg. edit. Men husker ikke hvor jeg har lest det, eller hvor i reg edit det var.

Prøv her:

http://dougknox.com/

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

??

Lenke til kommentar

Fra http://jason.iowa-computer.com/index.php?p...me=xptweaks.htm

Changing the default listening Port (3389) on Remote Desktop

You can use the Remote Desktop feature in Windows XP Professional to connect to your computer from another, remote computer. WARNING: The Remote Assistance feature in Windows XP may not work properly if you change the listening port. To change the port that Remote Desktop listens on:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

On the Edit menu, click Modify, click Decimal, type the new port number, and then click OK.

NOTE: When you try to connect to this computer by using the Remote Desktop connection, you must type the new port.

Update: I forgot to inform you that you need to add this to the default.rdp file for the XP terminal client... Add this line anywhere in the file.

server port:i:your port number

ie server port:i:21

Lenke til kommentar
Update: I forgot to inform you that you need to add this to the default.rdp file for the XP terminal client... Add this line anywhere in the file.

server port:i:your port number

ie server port:i:21

Sorry, jeg er BLIND! :p

EDIT: Hmm, jeg er dobbelt blind!!! (Det er via XP klienten).

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Hvordan funker remote desktop web connection egentlig?

Jeg vet hvordan vanlig remote desktop funker, men skjønte ikke dette web opplegget. Får du bilde av PC-en opp i nettleseren? Hvordan skal det gå? Java eller noe sånt?

Har sett på microsoft.com, men ble ikke så veldig klok. Er dårlig med screenshots som viser der.

Lenke til kommentar

Det er hvis du ikke har klient soften tilgjengelig eller du er på en annen platform en Windows. Så lenge du har en browser som støtter ActiveX så skal det gå. Det funker sånn at du setter opp en web side og legger inn ActiveX objektet, så når du går inn på siden får du beskjed om å laste ned objektet. Det funker veldig bra, men jeg har litt problemer siden jeg bruker en annen port enn 3389. Det virker som web appen nekter å ta imot port forespørseler. Må se litt nøyere på skriptet.

EDIT: Ja, du får opp et bilde i browseren eller du kan kjøre fullscreen om du vil...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Hvor har du fått tak i så ny versjon av ActiveX objektet? Den jeg har er fra tidlig 2002...

Det står ellers der at andre porter enn default ikke funker... Da er jeg i trøbbel jeg da. Man må altså ha en unik ekstern IP for hver maskin. Damn! Ikke liker jeg å kjøre på default 3389 heller. Den porten begynner å bli litt for kjent der ute...

Lenke til kommentar
Jeg kjører forøvrig min maskin på port 3390, men det er vanlig remote desktop da.

Huh? Fikk du tilgang via web med port 3390? Default er 3389!

Som sagt, med vanlig remote desktop :(

Si i fra hvis du finner ut av det, men det virker ikke som om det går med andre porter på web - i allefall ikke uten å modifisere koden selv.

Men en mulighet (for meg) er jo å koble til vanlige PC-en. Når jeg er tilkoblet den bare starter jeg remote desktop, og kobler meg på valgfri port... :p

Edit: Prøvde å fjerne koden som hindret meg i gå videre pga "feil i servernavn", men da fikk jeg bare et tomt bilde... :(

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...