Gå til innhold

512 vs 1024

Nikern

Anbefalte innlegg

Hvor stor forskjell på ytelse er det mellom 512 mb ram og 1024 mb?

Spill? Office applications? surfing?

Noen som har noen harde fakta utennom at du "tror" noe som helst?

Det som hadde vært best hadde jo vært om en med 1024 hadde testet med noen benchmarks men det er vel for mye å mase om..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg teste?

Nå veit jeg ikke helt om ytelses forskjellen min er pga dual ddr som jeg da fikk, eller om at det er 1024MB som gjorde i utslaget mitt, men i tunge store applikasjoner (_veldig_ sjeldent spill) så vil du merke en forskjell (3d studio adobe premiere osv)

Lenke til kommentar

Kjører shuttle sn45g. P.C.Radeon9800pro. Win xp pro......

2X512=1024MB T.M winbound.

Lånte ut den ene brikka til min nr 2 maskin. Merket følgende:

Med "bare"512 montert i shuttlen

Battelfield1942 med flere mod inne, trengte ca 540MB ram- ergo måtte jeg opprette pagefil på hdd. Spill trenger større tid til å laste...mye hdd aktivitet.

Skal jeg komprimere fil til divX, og gjøre litt annet samtidig blir det mere jobb for hdd....tar lengre tid..

Får tilnærmet samme poengsum i 3Dmark03 med enten 512 eller 1024 MB ram montert.

Ja, jeg foretrekker 1GB ram.( Slipper pagefil. Nå er jo ikke WD 200GB-8MBcache den raskeste disken heller....Kompanserer derfor med mere ram)

Lenke til kommentar

som SintBrus sa så er det største hoppet mht ram 256 til 512. etter dette er det avhengig av hvilke applikasjoner man kjører og kravene til disse. 1024 MB RAM er ikke dobbelt så bra som 512, så noen vellsignelse basert på jeg-vil-ha-mer-ram får du ikke av meg. heller ikke dersom du ønsker å kvitte deg med pagefila bare fordi du vil

derimot vil man få det mer romslig når man har 1024 og man kan være sjenerøs med bruk av ram ved opprettelse av en ramdisk som da blir veldig attraktivt

...syns jeg

Lenke til kommentar
som SintBrus sa så er det største hoppet mht ram 256 til 512. etter dette er det avhengig av hvilke applikasjoner man kjører og kravene til disse.

Jag vill påstå att operativsystemet också har stor betydelse.

Jag använder Win98SE och märkte inte mycket skillnad när jag uppgraderade från 128 till 256 MB.

Med Win XP bör effekten av en uppgradering bli mer märkbar även runt 500 MB, dels därför att operativsystemet ensamt använder betydligt mer minne resident, dels därför att XP påstås kunna hantera stora minnen effektivare.

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...