Gå til innhold

Hvilken joystick????

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilken joystick jeg skal kjøpe selv, valget står mellom MS Sidewinder Force Feedback 2 og Logitech Wingman Force 3D.

Har sittet med MS'en hele helga nå til brudern, og den er jo bare SINNSYKT digg!

Mechwarrior 4 ble plutselig noe helt annet med en skikkelig joystick og force feedback :D

Men er det noen her som har testet Wingman Force 3D? Den koster jo noe mindre og jeg har ikke så altfor god råd denne måneden :p

Jeg har Force 3D og den er helt grei den. Nå har jeg ikke noe å sammenligne med men så langt er jeg fornøyd. Grei stikke til fin pris :)

Når det gjelder FF så er jo det mye av opplevelsen mener nå jeg! Ingenting er som å spille MechWarrior 4 med FF, asså! Skikkelig deilig å kjenne mostanden i stikka når man styrer mech'en :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder FF så er jo det mye av opplevelsen mener nå jeg! Ingenting er som å spille MechWarrior 4 med FF, asså! Skikkelig deilig å kjenne mostanden i stikka når man styrer mech'en  :D

mmm.. jeg vet hva du mener, skikkelig godt å kjenne den 100tonns mechen din vagge avgårde og kjenne rekylen når du sender noen salver med AC'en din på en motstander :D

Lenke til kommentar
"]Gå for Logitech Freedom 2.4 Den er bare sinnsykt digg  :D  

Eneste som er litt negativt er at den "slår" seg av etter noen minutter, så man må trykke på en knapp for å aktivere den igjen..

neeh.. må ha force feedback, liksom halve opplevelsa det :D

pluss at eg så psilocybe klaga over at den ikke fikk med seg at du slapp skyteknappen :-?

blir nok Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB på meg :D gleder meg :yes:

Lenke til kommentar
neeh.. må ha force feedback, liksom halve opplevelsa det :D

pluss at eg så psilocybe klaga over at den ikke fikk med seg at du slapp skyteknappen :-?

blir nok Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB på meg :D gleder meg :yes:

Den får med seg at du slipper knappene, god respons på alt på den stikka. Det han mente var at hvis stikka har stått ubrukt en stund tar det 1-2sek før forbindelsen med senderen er opprettet. Det er ikke noe problem i spill der stikka brukes hele tiden, men i f.eks. Battlefield 1942 kan man merke det. Stikka er imidlertid klar igjen lenge før flyet har forlatt rullebanen. Thrustmaster Top Gun AfterBurner Force Feedback skal testes.

Lenke til kommentar
En hver seriøs PC-Pilot bør ha en HOTAS COUGAR.

Dette er en joystick du kan ha for livet.

Den er mer presis enn den sticka du finn i f-16,

bortsett fra at f-16 sticka nesten ikke kan beveges.

Et godt kjøp, har sjølv brukt noen tusenlapper på plastikk med vri og tvist og alle de fix faxe funksjonene, men det holder ikke i en dogfight :smile:

Etter at du har brukt Cougaren de første timene er du ganske utslitt i høyre armen, viss ikke du har litt god trening.

Forslag: Beregn hvor seriøs simulator frik du er for så å gjøre et overslag over hvor mye du vil bruke på joysticker på en 5-10 års periode.

ps. hugs at de plastikk stikkene har levetid på ca 500 timer, i hvertfall di eg har brukt. Lei av å kjøpe det skramlet.

Hvilkne spill har du testa Cougaren i?

Spiller selv Battlfield, har du testa den i det?

Og kan du anbefale noen kule flyspill?, helst med multiplayer i:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...