Gå til innhold

Hvilken joystick????

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvilken joystick jeg skal kjøpe.

Det står egentlig mellom Microsoft SideWinder Precision 2, Microsoft Sidewinder Force Feedback 2, Logitech Wingman Strike Force 3D og Logitech Force 3D.

Kom gjerne med andre forslag.

En ting til: Er det Force Feedback i Logitech Wingman Strike Force 3D??

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hva med en Thrustmaster HOTAS Cougar? Det absoulutt feteste man kan legge lankene på når det gjelder joysticker!!

Eksakt replika av F-16 Block 50/52 sticke og throttle, helmetall, programerbar i alle bauer og kanter og best av alt den veier over 8 kg! :smile:

Eneste negative er vel prisen (ca.3000,-), men man får som kjent det man betaler for...

Sjekk http://cougar.frugalsworld.com

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En hver seriøs PC-Pilot bør ha en HOTAS COUGAR.

Dette er en joystick du kan ha for livet.

Den er mer presis enn den sticka du finn i f-16,

bortsett fra at f-16 sticka nesten ikke kan beveges.

Et godt kjøp, har sjølv brukt noen tusenlapper på plastikk med vri og tvist og alle de fix faxe funksjonene, men det holder ikke i en dogfight :smile:

Etter at du har brukt Cougaren de første timene er du ganske utslitt i høyre armen, viss ikke du har litt god trening.

Forslag: Beregn hvor seriøs simulator frik du er for så å gjøre et overslag over hvor mye du vil bruke på joysticker på en 5-10 års periode.

ps. hugs at de plastikk stikkene har levetid på ca 500 timer, i hvertfall di eg har brukt. Lei av å kjøpe det skramlet.

Lenke til kommentar

Et litt rimeligere (litt over 1/3 av prisen) alternativ til HOTAS Cougar'en er Saitek X36 eller X45. Har selv X36F Digital, og er egentlig skikkelig fornøyd med den. Den kom med tre års garanti fra Platon, og det trengtes for nå har jeg bytta den inn 3 ganger. :grin: Jeg vil anta at du får tak i en X36 eller X45 (som egentlig bare er en X36 med litt mer glorete design) til rundt tusenlappen. Dette er egentlig svært rimelig for et fullstendig HOTAS (Hands On Throttle And Stick) system. Produktbeskrivelse finnes på http://www.saitek.com.

Selv om Saitek'en virker bra (enn så lenge), kommer nok flightsimfanatikeren i meg til å overtrekke kontoen, pantsette katta og leie ut bestemor for å skaffe en HOTAS Cougar i løpet av de nærmeste dagene. :grin: Noen ganger må man bare unne seg det beste!

PS: Noen som er på jakt etter en pent brukt Saitek X36 USB? :wink:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
overtrekke kontoen, pantsette katta og leie ut bestemor for å skaffe en HOTAS Cougar i løpet av de nærmeste dagene. :grin: Noen ganger må man bare unne seg det beste!

Pluss litt til som å stå over noen jule- & bursdagspresanger... :D

Alle som har kjøpt Cougar'n pleier å bruke ca. en time "unplugged" - slik er overgangen fra plastikverdenen :roll:

mvh,

K@OS

Ex. Thrustmaster TopGun,

Ex. Logitech Wingman Extreeme Digital 3d x 2 (ca. 3mnd. varte hver av de),

Ex. MS Force Feedback Pro

Nå: TM Cougar SN:02985 - 4ever :woot:

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å anbefale Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick på det varmeste (http://www.gamer.no/omtaler/logitech_freedom_cordless_joystick/). Ingen kopi av en virkelig stikke, og uten Force Feedback, men den er så god å holde i at du aldri vil slippe taket. Føler du ikke for å svi av 3000,- og klarer deg uten FF så er det ikke mye å lure på. Flere omtaler av joysticker kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer litt på hvilken joystick jeg skal kjøpe selv, valget står mellom MS Sidewinder Force Feedback 2 og Logitech Wingman Force 3D.

Har sittet med MS'en hele helga nå til brudern, og den er jo bare SINNSYKT digg!

Mechwarrior 4 ble plutselig noe helt annet med en skikkelig joystick og force feedback :D

Men er det noen her som har testet Wingman Force 3D? Den koster jo noe mindre og jeg har ikke så altfor god råd denne måneden :p

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvilken joystick jeg skal kjøpe selv, valget står mellom MS Sidewinder Force Feedback 2 og Logitech Wingman Force 3D.

Har sittet med MS'en hele helga nå til brudern, og den er jo bare SINNSYKT digg!

Mechwarrior 4 ble plutselig noe helt annet med en skikkelig joystick og force feedback :D

Men er det noen her som har testet Wingman Force 3D? Den koster jo noe mindre og jeg har ikke så altfor god råd denne måneden :p

Jeg har ikke prøvd Force 3D, men har hatt Wingman Extreme Digital 3D i lang tid (nærmest identisk såvidt jeg vet, men uten Force Feedback). Den er grei så lenge du ikke legger dine hender på noe bedre, da kommer du til å angre på at du ikke la ut et par lapper ekstra. Sikker på at du vil ha Force Feedback? Stikker med FF blir gjerne litt mer upresise, det er tross alt mye "ekstra" å dra på. Hvis ikke FF er et krav bør du betale en hundrelapp ekstra og kjøpe Cordless Freedom 2.4, uten tvil. Følg med, flere omtaler av stikker kommer her på Gamer.no snart.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også lyst på HOTAS Cougaren da jeg skulle kjøpe joystick, men jeg havnet på Sidewinder forecefeedback 2 pga. pris :-(

Kjøp Cougar hvis du har råd! Joysticken skal være så "stiv" (hard å flytte) som mulig. Dessuten så er HOTAS et must i flysimulatorer: Det gjør b.la tanking i luften mye lettere!

Lenke til kommentar
Hvis ikke FF er et krav bør du betale en hundrelapp ekstra og kjøpe Cordless Freedom 2.4, uten tvil.

hør, hør.

det eneste negative er at den trenger å få trykket inn "skyteknappen" en gang for å slå seg på.. litt irriterende når jeg har hoppet inn i et fly i bf1942 og får ikke kontroll før etter 1-2 sekunder.

selvfølgelig er det jo bare til å skyteknappe seg litt før man hopper inn..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd Force 3D, men har hatt Wingman Extreme Digital 3D i lang tid (nærmest identisk såvidt jeg vet, men uten Force Feedback). Den er grei så lenge du ikke legger dine hender på noe bedre, da kommer du til å angre på at du ikke la ut et par lapper ekstra. Sikker på at du vil ha Force Feedback? Stikker med FF blir gjerne litt mer upresise, det er tross alt mye "ekstra" å dra på. Hvis ikke FF er et krav bør du betale en hundrelapp ekstra og kjøpe Cordless Freedom 2.4, uten tvil. Følg med, flere omtaler av stikker kommer her på Gamer.no snart.

regner med det blir MS sidewinder FFB 2 da.. FFB er et av kriteriene mine, men jeg hadde veldig lyst på Cordless Freedom 2.4 :-?

Lenke til kommentar
Det er i første omgang snakk om et par fra Thrustmaster.

Sånn som Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB og Thrustmaster Top Gun AfterBurner II ?

Skal kjøpe stikka i dag, fikk litt lyst på den Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB'en da.. men litt dyr den også :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...