senil Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har en modifisert Xbox med X-Killer v3 chip. Chippen virker sånn at når jeg skrur på Xboxen med Eject-knappen starter den original bios. Når jeg gjør det virker den og jeg kan spille originale spill. Men hver gang må jeg stille klokken ved oppstart. Når jeg derimot starter med Power-knappen skal chippen starte og da prøver den å starte-slukker-prøver å starte-slukker og så starter men bare står å blinker rødt åg grønt. Er dette Clock-Loopen jeg har lest om? Ettersom jeg må stille klokken hver gang i original modus mener jeg. Kan noen være så snill å hjelpe meg. Er det mulig å komme ut av denne loopen? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hmm svaret her er vel nei. Hver gang man prøver å kjøre opp xboxen med en ny bios, dvs switcher mellom orginal bios og den på chipen, så er du nødt til å stille klokken på nytt. Det at boksen din lyser rød/grønt kalles fragmenting, dette skyldes at chipen din ikke har ordentlig kontakt. Mål lodde punktene dine, og lodd på nytt det punktet som ikke har kontakt. På den andre siden så er det jo ingen grunn for deg å bruke den orginale biosen selv om du har tenkt til å spille de orginale spilla, bare når du skal ut på xboxlive du trenger å switche tilbake, og da forsvinner jo egentlig klokke problematikken din. Lenke til kommentar
senil Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Takk.. Da vet jeg det. Hvordan måler jeg egentlig om det er kontakt i de loddepunktene som går rett fra chip til hovedkort? Har to ledninger og de var i orden. Er det noe under hovedkortet også? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Til det må du bruke et vanlig måleinstrument. Det er nok ikke ledningene det er noe galt med. Mulig du ikke har skrapt nok på kortet for å få bort beskyttelseslakken som kortet er lakkert med når du loddet på, mulig du også bare har fått en dårlig lodding som gjør at det ikke blir kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå