Gå til innhold

Final Fantasy X til 149,-


Anbefalte innlegg

Egentlig et kort og greit spøsmål. På OBS! har de solgt bl.a. FFX til PS2 for 149 kroner, og jeg lurer på om jeg burde gå for dette, eller heller bare kjøpe en DVD i stedet for.

 

Er det god underholdningsverdi? Er fattig om dagen, pga at den gamle mobilen (Nokia 7210) ble ødelagt, og jeg måtte kjøpe meg en ny (Sony Ericsson T610) - og da er plutselig 150 kroner en ganske stor del av budsjettet.

 

Hva synes dere? DVD eller FFX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FFX er ålreit helt til du finner ut at spillet er bygget rundt en "oi, der døde jeg neste igjen"-greie. Etter å ha nesten dødd 1000 ganger blir det for dumt, og man finner seg noe bedre å gjøre. Det er også en del monstre som ikke kan drepes der og da, og man slåss bare for å skape illusjonen av dine handlinger i spillet har noe som helst å si. Det har de ikke. Mere lineært spill skal du lete lenge etter.

Kjøp det. Nyt grafikken, og filmene imellom. Hvis du spiller det i mer enn 3 timer, er det fortsatt billigere enn en film f.eks. Og det er moro en stund.

149,- er ikke akkurat hele verden. Selv om det kanskje virker sånn idag.

Pant flaskene til noe slektninger, så kan du kjøpe en DVD også.

Lenke til kommentar

det er definitivt verdt 150 kr. kjøpte det for 600 for et år siden, og synes det er verdt hver eneste krone. det varer jo også """litt""" lengre enn en film. jeg brukte 100 timer på å runde det, så det er tidkrevende nok.

 

edit: skriveleif

Endret av kakk
Lenke til kommentar

Spillet er linært som nevnt tidligere, men jeg tør påstå at du ikke kan finne noe annet spill med halvparten så god historie. Det er for historien du spiller videre og er faktisk det eneste som gjør det så utrolig bra.

 

Det er et spill du først runder 1 gang for så å måtte begynne på nytt for å forstå spillet.

 

Jeg kunne skrivd et essay på 15 sider om hvor bra dette spillet er. Liker du i tilegg adventure/rollespill kommer du ikke til å klare å legge PS2 kontrollen til side. Jeg spilte sammenhengende ca 15 timer hver dag til jeg hadde knust siste boss. Jeg fikk faktisk søvnmangel (og jeg er ikke en person som spiller mye ellers).

 

Det er et spill du enten vil hate eller forgude.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Spillet er linært som nevnt tidligere, men jeg tør påstå at du ikke kan finne noe annet spill med halvparten så god historie. Det er for historien du spiller videre og er faktisk det eneste som gjør det så utrolig bra.

 

Det er et spill du først runder 1 gang for så å måtte begynne på nytt for å forstå spillet.

 

Jeg kunne skrivd et essay på 15 sider om hvor bra dette spillet er. Liker du i tilegg adventure/rollespill kommer du ikke til å klare å legge PS2 kontrollen til side. Jeg spilte sammenhengende ca 15 timer hver dag til jeg hadde knust siste boss. Jeg fikk faktisk søvnmangel (og jeg er ikke en person som spiller mye).

 

Det er et spill du enten vil hate eller forgude.

Ganske enig!

Lenke til kommentar
Spillet er linært som nevnt tidligere, men jeg tør påstå at du ikke kan finne noe annet spill med halvparten så god historie. Det er for historien du spiller videre og er faktisk det eneste som gjør det så utrolig bra.

 

Det er et spill du først runder 1 gang for så å måtte begynne på nytt for å forstå spillet.

 

Jeg kunne skrivd et essay på 15 sider om hvor bra dette spillet er. Liker du i tilegg adventure/rollespill kommer du ikke til å klare å legge PS2 kontrollen til side. Jeg spilte sammenhengende ca 15 timer hver dag til jeg hadde knust siste boss. Jeg fikk faktisk søvnmangel (og jeg er ikke en person som spiller mye ellers).

 

Det er et spill du enten vil hate eller forgude.

Er ikke helt enig her. Alle FF spillene har en sinnsykt god historie som gjør at du sitter klistret til skjermen, men personlig så syns jeg syvern hadde best historie.

Sephiroth er den mest geniale av alle rollefigurene i FF universet ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gå for FFX du, det gjorde jeg og har sittet nå i flere 10 tals timer med god underholding.

 

Ikke les det nedenfor hvis du skal kjøpe FFX

"En liten nedtur var slutten da hovedpersonene gikk hver sin vei.., etter en mere hyggelig sammenkomst 3kvart på vei i spillet."

 

Så nå er FFX2 i box og jeg gleder meg til å begynne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...