shezz Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan en koble sammen to partisjoner som er partisjonerte fra en hardisk fra før, uten å miste dataene på diskene? Eller kan en forminske den ene og forstørre den andre uten at data forsvinner underveis. Begrunnelse: Jeg har delt opp en 120gig harddisk slik: - 5gig OS - 106gig STUFF Men 5gig er for lite har jeg funne ut... Tips & Trix ja takk!!! Lenke til kommentar
ripset Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Bruk Partition Magig 8 Lenke til kommentar
shezz Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Vil jeg da kunne "spleise" de to partisjonene uten å måtte formatere de på ny? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det du kan gjøre med PM8 er at du minker stuff-partisjonen din (på forsiden av partisjonen, du vil forstå når du bruker programmet), og så utvider du OS-partisjonen med tilsvarende. Dette skal du kunne få gjort uten å formatere. Men ikke klag til meg dersom det skjærer seg. Ting kan gå galt, ta derfor backup av de viktigste dokumentene/sakene dine først. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hvis jeg ikke har forstått helt feil, så skal det gå an å mounte en disk inn i en NTFS mappe, sånn at du får "kobla" sammen to disker til en, men da med en mappe som har mye større kappasitet enn resten av harddisken Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) hvis jeg ikke har forstått helt feil, så skal det gå an å mounte en disk inn i en NTFS mappe, sånn at du får "kobla" sammen to disker til en, men da med en mappe som har mye større kappasitet enn resten av harddisken My Compuer - høyreklikk - manage - Diskmanagement - Høyreklikk på drive - change drive letter - Add - Moiunt in following empty folder Utrolig kult egentlig. Har vurdert å legge alle CD-ROMene mine inn under D:\ så jeg slipper så mye rot på "forsiden" til My Computer Edit: Fikset "My Documents" til "My Computer" som påpekt litt nedover Endret 6. februar 2004 av Blib Lenke til kommentar
OneHero Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 hvis jeg ikke har forstått helt feil, så skal det gå an å mounte en disk inn i en NTFS mappe, sånn at du får "kobla" sammen to disker til en, men da med en mappe som har mye større kappasitet enn resten av harddisken My Documents - høyreklikk - manage - Diskmanagement - Høyreklikk på drive - change drive letter - Add - Moiunt in following empty folder Utrolig kult egentlig. Har vurdert å legge alle CD-ROMene mine inn under D:\ så jeg slipper så mye rot på "forsiden" til My Computer what?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 what?? Hvis det var noe du ikke forstod må du bare spørre Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 what?? Hvis det var noe du ikke forstod må du bare spørre Du skriver "My Documents - høyreklikk - manage " tror du mener "My computer-høyreklikk - manage o.s.v" TaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå