Gå til innhold

C: + D: = Sant?


shezz

Anbefalte innlegg

Kan en koble sammen to partisjoner som er partisjonerte fra en hardisk fra før, uten å miste dataene på diskene?

Eller kan en forminske den ene og forstørre den andre uten at data forsvinner underveis.

 

Begrunnelse:

Jeg har delt opp en 120gig harddisk slik:

- 5gig OS

- 106gig STUFF

 

Men 5gig er for lite har jeg funne ut...

Tips & Trix ja takk!!! :wow::wow::wow::wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre med PM8 er at du minker stuff-partisjonen din (på forsiden av partisjonen, du vil forstå når du bruker programmet), og så utvider du OS-partisjonen med tilsvarende.

 

Dette skal du kunne få gjort uten å formatere. Men ikke klag til meg dersom det skjærer seg. Ting kan gå galt, ta derfor backup av de viktigste dokumentene/sakene dine først.

Lenke til kommentar
hvis jeg ikke har forstått helt feil, så skal det gå an å mounte en disk inn i en NTFS mappe, sånn at du får "kobla" sammen to disker til en, men da med en mappe som har mye større kappasitet enn resten av harddisken :)

My Compuer - høyreklikk - manage - Diskmanagement - Høyreklikk på drive - change drive letter - Add - Moiunt in following empty folder

 

Utrolig kult egentlig. Har vurdert å legge alle CD-ROMene mine inn under D:\ så jeg slipper så mye rot på "forsiden" til My Computer ;)

 

Edit: Fikset "My Documents" til "My Computer" som påpekt litt nedover :p

Endret av Blib
Lenke til kommentar
hvis jeg ikke har forstått helt feil, så skal det gå an å mounte en disk inn i en NTFS mappe, sånn at du får "kobla" sammen to disker til en, men da med en mappe som har mye større kappasitet enn resten av harddisken :)

My Documents - høyreklikk - manage - Diskmanagement - Høyreklikk på drive - change drive letter - Add - Moiunt in following empty folder

 

Utrolig kult egentlig. Har vurdert å legge alle CD-ROMene mine inn under D:\ så jeg slipper så mye rot på "forsiden" til My Computer ;)

what??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...