Gå til innhold

GFX.no design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen her som prøver å lære meg hjemme side mekking?

Herregud tjcombo! Vi vet alle hva du er god for (hadde ikke vi samme problem med deg mange mnd siden, like før jeg tok "perm"?) og vi vet du kan komme opp med en brukbar side. Men det er et par ting du må forstå...

 

Tjcombo, her i livet er det best å være ydmyk og heller la folk rundt deg gi deg positive kommentarer og si hvor utrolig flink du er. Hvis du kommer opp med en side som ikke blir likt av alle betyr det, slik du selv tror, at "de idiotene tror de er bedre enn meg, og at de kan designe bedre sider enn meg" osv...? NEI!

 

På et forum skal man gi tilbakemeldinger, uten å nødvendigvis være bedre eller dårligere enn personen kritikken er rettet mot! Hvis du _enda_ sliter med at folk ikke liker/er uenig med deg angående noe DU tror kan, da sliter du litt med deg selv.

 

Personlig så tilater jeg meg å kritisere (både positivt og negativt) dine sider uten å nødvendigvis "måtte bevise (slik du ville engang) for deg hva jeg kan" ... på samme måte tillater jeg meg å kritisere en BMW, selv om jeg har null og niks peiling på hvordan man "lager" en bil. Skjønner du poenget mitt?

 

Du er flink, tjcombo, ingen her (tror jeg) vil diskutere hvorvidt du er flink eller ikke. Det hvertfall jeg (og sikkert andre) reagerer på er den litt barnslige holdningen du har ovenfor kritikk. Vi kritiserer ikke _deg_ som designer, derimot det du har lagd...hvis du klarer å skille mellom sak og person kommer du langt tjcombo!

 

Hilsen den 18 vintre gamle PiRANhA'en fra Spania...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du/ dere mener , men designen er ikke ferdig enda og dere forteller hva jeg skal gjøre og ikke gjøre... det er rett og slett idiotisk vent til designen blir ferdig og kritiser deretter, jeg har lært masse fra forumet. jeg hører på ting som jeg synes er viktig, det som høres unødvendig ut sier jeg rett ut, jeg vet mange på forumet som miss liker holdningen og oppførselen til enkelte, men sier ikke noe pga. de ønsker å ha et fint forhold her på forumet. men jeg er ikke slik, det som er idiotisk er og forblir idiotisk!

 

poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

 

Som sagt, sida er så vidt begynt å bli designet, og allerede hører jeg tåpelige kommentarer. Hvis du trur du kan det bedre så gjør det selv! (dette er sagt til alle)

 

Hvis det er noe som kan gjøres bedre, tru meg, jeg hadde gjort det bedre!

 

Hilsen tjcombo, 19 sommere gammel.

Lenke til kommentar

1. Dette er WAY offtopic.

 

2. Piranah har rett, endte faktisk med en saftig ban for deg sist dette, kommbo ;)

 

3. Ingen tvil om at du kan designe osv... men kritikk må man tåle. Det er faktisk slik man blir bedre.

 

4.

 

men han homsen som programmerer

Er han homofil? Eller er "homsen" et sjellsord?

 

 

poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

 

Det er så rent bullshit som det kan bli.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

... Eller er det bare deg? :yes:

 

Den tanken har iallfall aldri slått meg en gang, og det er ingen som viser skills på en sånn måte her.

Lenke til kommentar
poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

... Eller er det bare deg? :yes:

 

Den tanken har iallfall aldri slått meg en gang, og det er ingen som viser skills på en sånn måte her.

Enig med mikka.

 

Å komme med "Du burde heller gjort sånn og sånn, istede for ditt og datt" er IKKJE å sei at "Eg er bedre enn deg og ville gjort det der bedre".

Lenke til kommentar

For å si det sånn:

 

Husker godt da du plutselig posta "lovebox" i en tråd som strengt tatt handla om noe annet... hvis ikke DET er showoff, så vet ikke jeg. Enda artigere var det at du ble seriøst sur da jeg kritiserte det, og attpåtil nevnte at den ikek var "all that".

 

Og som piranha sa: Man har like mye rett til å kritisere, uansett hvor flink man er selv. BOM BASTA.

Lenke til kommentar
poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

...jeg forstår ikke helt hva du mener! Kunne du være så snill og omformulere deg? Mener du at når jeg kritiserer en webside så gjør jeg det bare for å vise mine ferdigheter? Neppe.

Lenke til kommentar
poenget er at folk på forumet ikke nødvendigvis miss liker sidene folk lager, de bare sier de miss liker ting og tang bare for å vise at de selv har skills og er god. det der er bare helt fucked'up!

...jeg forstår ikke helt hva du mener! Kunne du være så snill og omformulere deg? Mener du at når jeg kritiserer en webside så gjør jeg det bare for å vise mine ferdigheter? Neppe.

Var vel sånn han mente det, ja. Han fikk jo bare middelmådig kritikk en gang i tida han også, stakkar. :no:

 

tamilalliance

Lenke til kommentar
Som sagt, sida er så vidt begynt å bli designet, og allerede hører jeg tåpelige kommentarer. Hvis du trur du kan det bedre så gjør det selv! (dette er sagt til alle)

Slike kommentarer får meg til å miste respekt for deg. Når har det kommet en tåpelig kommentar i denne tråden?

 

Jeg har respekt for dine grafiske evner, men når det gjelder webdesign, så har du flere skritt fram. Ikke glem det. (Ikke la dette utvikle seg til en kode vs grafikk tråd.)

 

Kan kanskje nevne at de jeg respekterer mest er Dave Shea, Douglas Bowman og Cameron Adams. De har både de grafiske, brukervennlige og kodemessige elementene på plass.

Lenke til kommentar
Og som piranha sa: Man har like mye rett til å kritisere, uansett hvor flink man er selv. BOM BASTA.

Enig der.. Jeg har ikke topp skillz når det kommer til å designe en side, men jeg føler jeg har noe å bidra med når jeg kommenterer en side.. Det ser jeg at når jeg har kommentert noe og når folk som er flinkerer/mer erfaring enn meg som f.x PoleCat sier "enig med Marvil", ja så oppfatter jeg det slik at da kan jeg vertfall litt. Om noen legger ut en side for kommentering er jeg ofte kjapt ute og kommer med mine kommentarer, og ser hvordan de andre reagerer.. Om jeg leser alle andre sine kommentarer først blir jeg kanskje påvirka og det blir ikke helt det samma. Da får jeg trening og ser hva som er bra og hva som ikke er bra på en webside. Men jeg støtter ikke den ideologien om at man må være flinkere enn vedkommende man kommenterer for å kunne få kommentere.. Hadde ikke blitt så mye arbeid da.. :blush:

Lenke til kommentar
Skjønner hva du/ dere mener , men designen er ikke ferdig enda og dere forteller hva jeg skal gjøre og ikke gjøre...

For det første har ingen av tilbakemeldingene i denne tråden sagt hva du skal gjøre, men påpekt hva du bør gjøre samt foreslått hva du kan gjøre.

 

For det andre leses ikke disse innleggene bare av deg, men også av andre som frekventerer forumet. Når folk kommer med løsninger og forslag til hvordan diverse problemstillinger kan (eller bør) håndteres, er altså dette noe som kommer alle som leser trådene til gode.

 

At noen påpeker noe du selv allerede har greie på, er svært vanlig på et så populært forum som dette; det kunne tolereres. Det er bedre for allmennheten at trådene er omfattende, veiledende og detaljerte, enn at informativiteten kuttes ned på til fordel for kortere innlegg. At folk prøver å holde en hyggelig tone må også ses på som (utelukkende) positivt; hadde det motsatte vært tilfelle, hadde man antakelig måttet pløye seg gjennom uhorvelige mengder med usaklige «flame-innlegg» før man kunne finne noe av nytte.

 

Hvis du ikke ønsker tilbakemeldinger på noe som ikke er ferdig, så vent med å poste til du anser deg som ferdig.

Lenke til kommentar

Like barn leker best, og om noen mener noe annet i flokken så ender det fort med bråk og krangel :p Kanskje, kanskje ikke, men tråden utviklet seg i litt gal retning? En ting er sikkert, noen har mer kunnskap i noe, mens andre har mer kunnskap i noe.

 

Uansett, likte den sketchen der TJ :w00t: Ser frem til chromet versjon :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...