sparks Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Satt sammen pcen for en kamerat, bestående av: Abit NF7-S 2..0 Amd XP2500+ Volcano 12 kjøler PC3200 twinmos /m winbond minne radeon 9600xt wd 160gb hd sony dvd spiller Problemet er: Starter pcen, bruker 30-60 på å reagere på å komme inn i bios. Kommer inn i bios. Finnner harddisker og slikt. rebooter med xp cd i. Bruker 30-60 på å poste, så brukern samme tid på å finne harddisker og cdrommer og slikt i post, så bruker den samme tid på å gå vidre fra post til å scanne for s-ata disker, så bruker samme tid på å boote fra cd, bruker ca 2 min på å finne ut at den nå ikke har funnet noen harddisk. Noen som vet hva problemet kan være? Er alt jeg kan si.. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 sjekk strapping på disken og cd-rom evt andre ide enheter! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Strapping som i IDE kabler? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har opplevd lignende problemer med wd disker. Prøv å ta ut jumperen til disken. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ok! Skal prøve det! Lenke til kommentar
nordang Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis det er en SATA disk må du ha driver til den. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har du lasta inn s-ata drivere fra diskett du sikkert fikk med disken, må trykke F6 en eller annengang når windows lastes. Min windows versjon harre i allefall ikke s-ata drivere klart. Hvis det er xp du skal instalere er det silicon 3112 eller noe sånn som skal brukes. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Det er ikke en S-ATA disk. En IDE disk. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Har seff satt hdd som master. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ta ut alt sammen og sette det inn igjen. Resete bios? Sjekke om noe er defekt? Viktigste av alt ikke gi opp *snakker av erfaring...* Lenke til kommentar
arcade Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei! Opplevde nylig akkurat det samme. Jeg gjorde da følgende: - Satt disken til cable select - Byttet IDE kabel - Byttet til en ny ledig strømkontakt fra strømforsyning Da bootet maskinen som normalt og jeg kunne installere OS. Arcade Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Det er ikke en S-ATA disk. En IDE disk. øh.. en SATA disk bruker fortsatt IDE grensesnittet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har opplevd at enkelte hovedkort fungerer best når diskene/drevene står i cable select mode, og IKKE i master/slave mode. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ok, sorry.. Visste ikke det.. Men skal prøve med å sette den i cable select mode! Vil det fikse den treige reaksjonen? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hadde sammae problem før... byttet bare IDE kabler jeg... tror det va noe gale me de jeg fikk med... prøve noen andre IDE kabler Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ok, will do that too Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå