Gå til innhold

Hmm probs her ja

Redeemer

Anbefalte innlegg

:cry:

Jeg har hatt noen problemer med bruk av Abit nf2 -s v2.0

Og forskjellige cpuer.

Når jeg først fikk hket og min splitter nye amd xp 3000 (400mhz). Satt jeg det sammen med engang sammens med en ny strømforsyning.

Ingen ting virker og en rød lampe lyser. jeg returnerer det til leverandøren og ber de ta en titt på det. Jeg får da varene tilbake igjen og de sier at de ikke kan hjelpe meg fordi cpu er kjerneskadet.

I mens jeg venter sitter jeg på min gode gammle maskin.

Og etter jeg har fått tilbake cpu og hket så fyrer jeg opp det nye hket og min gammle cpu (xp 2200) og igjen samme problemet. igjen med den nye strøm forsyningen. Jeg setter deretter cpu over i det gammle hket med den gammle strømforsyningen. Og det funker ikke. Den hadde funket for 20 min siden.

Kan strømforsyningen skade cpu?

Det er spørsmålet mitt.

Jeg kan ikke være så uforsiktig og skade disse cpuene.

Men når jeg fyrer opp et helt likt hk og cpu. I en annen kasse med annen forsyning. Funker det. Jeg brukte samme fremgangs måte.

Er det strømmen eller ka pokker er det?

Håper dere vil hjelpe meg§

Sry for elendig post. Er drit sliten etter mye frem og tilbake!

Endret av Redeemer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke være så uforsiktig og skade disse cpuene.

Men når jeg fyrer opp et helt likt hk og cpu. I en annen kasse med annen forsyning. Funker det. Jeg brukte samme fremgangs måte.

Er det strømmen eller ka pokker er det?

Håper dere vil hjelpe meg§

Sry for elendig post. Er drit sliten etter mye frem og tilbake!

kansje du har hatt litt "deler" eller fnugg om du kaller det det. på cpu viften etter at du ødlagte xp3000+ prossesoren og derfor og så har fått skade på denne. starter maskinen opp til det hele tatt?

Ja abit Nf7 hovedkort har rød lampe altid når det står strøm tilkoblet. og grønnt når maskinen er slått på. en annen ting du kan kansje prøve er og restarte Cmos eller ta ut hk batteriet en liten stund og sette det inn igjen og se om det funker.

kan du fortelle litt mer om hva som skjer når du prøver og slå på maskinen og har du satt i strøm til hovedkortet? det er foresten 2 strømledninger til hovedkortet på Abit Nf7.

Lenke til kommentar
Den satarter ikke overhodet. Så jeg antar at kjernen er røket på denne også! AMD Athlon XP3000+ 2.1 GHz

Socket A 400MHz, 512KB Barton, OEM

det som er kluet er at cpu ryker. Da er det vel strømforsyningen!

oi, oi røyk er ikke noe bra saker nei. hvis du har gjort alt riktig. koblet på hivedkort strømmen (2 kontaker men kun 1 er nødvendig da). så høres det ut som du har et strømforsynings problem ihvertfall når ikke data idet hele tatt vil starte opp. kansje du burde prøve en an PSU om du har tilgang til det. eller evt kjøpe en ny. du har vel ikke Q-tec PSU vel? de er elendige visst nok. kjøp en forton/source 350 eller 400W på mircoplex.no

Lenke til kommentar

Er det ikke saker og ting på HK som skal sørge for rett strøm til CPU?

Det er vel mest sannsynlig at det som regulerer volten (I mitt tilfelle 1,65V) på hovedkortet er ødelagt (kondesatorer??)

PS: Sjekk innstillingen for vcore i BIOS før du dreper dem som solgte deg PSU.

Lenke til kommentar
xp 3000+ bruker 166fsb og 333mhz ikke 400 som du skriver her.

hvilken strømforsyning bruker du ? og watt

Du tar feil. AMD Ahtlon Xp3000+ har nå også kommet som 400bus versjon.

javel,da beklager jeg..

men hvor er "denne" cpu"en ?

mener du barton ?

er det noe som kommer,eller noe jeg har oversett :wow:

Lenke til kommentar
xp 3000+ bruker 166fsb og 333mhz ikke 400 som du skriver her.

hvilken strømforsyning bruker du ? og watt

Du tar feil. AMD Ahtlon Xp3000+ har nå også kommet som 400bus versjon.

javel,da beklager jeg..

men hvor er "denne" cpu"en ?

mener du barton ?

er det noe som kommer,eller noe jeg har oversett :wow:

ja det er barton, Nei det er ikke så lenge siden den kom, det er vel rundt tja 1måned kansje siden jeg så den første gang på komplett. denne kjører medlavere frekvens enn den forige versjonen men har høyere Bus (400mhz).

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett og sjekke vcore når maskinen ikke starter.

Det virker som om de 2 gangene jeg har prøvd og sette den på!

Så brenner den cpu med engang!

Alstå psu sender ut for mye strøm eller lignende?

Jeg har hørt av en jeg kjenner at han har opplevd lignende. og at jeg bør sende alt tilbake til leverandøren!

Ja jeg sender alt tilbake, men jeg vil gjerne sjekke rundt om noen har svar på spørsmålet mitt!

Håper dere har noen flere forslag for hva det kan være!

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Håper dere har noen flere forslag for hva det kan være!

:dontgetit:

Tja, det kan du være så mye rart. feil produsert hovedkort, strømforsynings feil, feil setting på jumpere til vcore (om du har det da). tja det i det hele tatt være det så mye rart. en kameratav meg hadde f.eks et virus en gang som overklokket prossesoren automatisk og til slutt brant den opp hele data'n!

Så med andre ord det kan være ALT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...