Gå til innhold

Har sett dere diskuterer Whitebox CL50 Centrino

magnus85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg en bra forklaring på forskjellen mellom Trådløst nettverk A og B ?

Også vil jeg ha en forklaring på hva Firewire er? Vet det er noe slags høyhastighetsledning. Men hva brukes den til? Kan en hub kobles til et trådløst aksesspunkt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kan noen gi meg en bra forklaring på forskjellen mellom Trådløst nettverk A og B ?

Også vil jeg ha en forklaring på hva Firewire er? Vet det er noe slags høyhastighetsledning. Men hva brukes den til? Kan en hub kobles til et trådløst aksesspunkt?

Rett meg hvis jeg tar feil: A er en gammel standard. B er 11mbits, G er 54mbits. Firewire er som du sa en høyhastighets tilkobling som brukes til blant annet overføring av film fra kamera og software fra ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg tar feil: A er en gammel standard. B er 11mbits, G er 54mbits. Firewire er som du sa en høyhastighets tilkobling som brukes til blant annet overføring av film fra kamera og software fra ekstern harddisk.

Vil egentlig ikke gå så langt som å kalle 802.11a for "gammel", selv om 802.11g (som er bakoverkompatibel med b pga samme frekvensområdet) er mest aktuelt for de fleste. Dette går heller på "hver til sitt bruk"-regelen. Venligst les denne guiden for mer informasjon.

Dere har mer eller mindre forstått FireWire-"opplegget" godt nok til at jeg ikke tenker spesifisere det noe mer :) Bare husk at det finnes 4-pinners-kabler og 6-pinners, og de som bytter underveis, de 2 pinnene som forsvinner er for strøm til den aktuelle enheten, og de færreste bærbare (virker det som i alle fall) har noe annet enn 1 4-pinners FireWire-plugg. Standarden i seg selv er å regne for "moden" i den forstand at få har stabilitetsproblemer eller lignende. USB 2.0 drar også adskillig mer av prosessoren (viser tester), derfor foretrekker jeg FireWire til for eksempel eksterne harddisker. De kan også kobles sammen på interessante måter. Søk etter "daisy chain" + firewire i Google om du vil lese mer.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...