Gå til innhold

Oppgradering på Abit BH-6

Zarckoon

Anbefalte innlegg

Har Abit BH-6 med Celleron 300A (oppklokket 450) samt TNT grafikk. Ønsker oppgradering. Samme forespørsel til Koplett date gav følgende:

"Hei!

Det er nok dessverre litt lite du kan få gjort med din nåværende pc. Du må nok faktisk du må bytte det meste i din maskin, b.l.a. kabinett, hovedkort, prosessor, minne, så jeg anbefaler deg at du kanskje ringer en av våre selgere på telefon..."

Noen bedre forslag? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert bruke kabinett mulig du må bytte power hvis det er under 275w og du skal ha tbird.., ram kan kansjke brukes hvis det er pc133 ram du har.

diskettstasjon og harddisker cdrom brenner kan jo brukes i det nye systemet... pci kort som du har kan brukes... muligens et isa kort hvis det er det på det nye hovedkortet

da må du kjøpe ram, hk, 3dkort. det koster en 5000 for tbird 1333 + msi turbo hk + 256 mb ram + geforce 2 pro skjermkort

Lenke til kommentar

heh, er ikke det bare typisk komplett idiot folka å si noe sånt da... de ser på deg som enda mer uvitende enn dem, så de skal bare selge deg alt mulig dritt. kortet ditt er slot 1 og støtter max 700 MHz på 100 MHz bus, dvs hvis du kjører høyere busshastighet (slik du gjør når du klokker nå) kan du få den opp i 7x133 = 931 MHz

, du kan sikkert kjøpe en billig celeron-2 700MHz MED SLOTCONVERTER som du klokker, 256mb RAM og et Geforce 2 PRO kort

CPU3 Intel Celeron-2 700 eller lignende

AGP Cardexpert GeForce2 Pro 64DDR TV-ut

RAM-PC133-256m CAS2

Slotkonverter

vifte til greiene må du og ha, helt en bra en siden du OC'er

prisene finner du på webshopper

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-10-28 12:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også BH6(med siste bios)

I CPU soft menu kan jeg ved å bruke "User Define" sette multiplier opp til 12x i 0,5 step. Ext clock kan jeg sette til 66,75,83,100,112,124,133 Mhz. Ved å kombinere disse (og en slotkonverter)skulle man kunne putte inn det meste av prosessorer.

Lykke til

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...