beh Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Men så mye nytt er det ikke: så vidt jeg kan se så er skjermen blitt til 15" (gjelder 1400x1500, 1024x768 er eneste 14.1" skjermen som tilbys) og Firewire (brannkabel ) er lagt til. Personlig synes jeg at m510 / m500 er en kall maskin bra vekt, størrelse og ytelse for pengene. (Med den prisen kan du kjøpe til ekstra batteri og virkelig nyte Centrino) Eneste mangelen er grafikk chippen som i kombinasjon med Dell's bios ikke gir mer en 1280x1024 i X (pr 03.02.04). Eneste måten jeg har funnet å få KDE i 1400x1050 er å kjøre CYGWIN. Dette er ikke maskinen for deg som er vil kjøre linux. Edit header: Arvetaker -> Oppløger Endret 3. februar 2004 av beh Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 tja, er ikke helt enig at dette er en bra maskin. Kanksje når det gjelder ytselse for penger, men jeg ekke mye fan av IGP kort Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hvis de bare hadde lagt til muligheten for å oppgradere maskinen til feks. et ati 9200 mobility, så hadde dette vært en mye bedre bærbar etter min mening. Lenke til kommentar
beh Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Christia86: Tja, har aldri opplevt det som en flaskehals. Har fungert overraskenede bra faktisk, støtten for fler skjermer / TV, mulighet for rotering og veldig bra kvaitet på S-Video utgangen. Dennis88: Skal man spille finnes det jo D600 (kommer nok en D610 snart). For meg som er student er støynivå, størrelse og vekt mer intressant. Edit: Svar til Dennis88 Endret 3. februar 2004 av beh Lenke til kommentar
joebush Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kjøpte en 500m her om dagen, med 54g og bluetooth. Pen og lett liten maskin. Viften ha ikke kommet på en eneste gang med vanlig bruk. Det synes jeg er fint, hvis ikke det er noe galt med viften da. Perfekt maskin til noen som ikke krever allverdens kraft eller krevende spill. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 beh Skrevet 03/02/2004 : 21:32 Christia86: Tja, har aldri opplevt det som en flaskehals. Har fungert overraskenede bra faktisk, støtten for fler skjermer / TV, mulighet for rotering og veldig bra kvaitet på S-Video utgangen. Ehm...D600 er ikke akkurat den beste spill maskinen. Syns D800 som jeg hadde før og I8600 er bedre da Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Aaarggh!! En 15" ville aldri få plass i en 500m. 500m er konstruert rundt en 14" skjerm, ikke en maskin som er konsturert rundt en 15" og putta inn en 14" for å spare penger. Da er dette snakk om en større maskin. Lenke til kommentar
thynamic Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 beh: Fikk du tv-ut til å virke med en gang? Sitter med en 500m og får ikke bilde på tv. Har forsøkt med flere kabler, men får ikke opp tv-en under Intel Extreme Graphics -> Graphics Properties, og får derfor ikke tvunget signalet ut i retning tv-en... Noen tips/råd? Lenke til kommentar
beh Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) beh: Fikk du tv-ut til å virke med en gang? Sitter med en 500m og får ikke bilde på tv. Har forsøkt med flere kabler, men får ikke opp tv-en under Intel Extreme Graphics -> Graphics Properties, og får derfor ikke tvunget signalet ut i retning tv-en... Noen tips/råd? Høyreklikker på skrivebordet og velger hvor jeg vil at bildet skal speiles / utøkes til. Aldri vært noe problem. Tv'n må støtte svideo ellers blir bildet sort / hvitt. JensPetrus: Du har rett, den er større. Dell har forandret sidene sidne nå, den er nå 32,8 mm høy (+2 mm), 333,4 mm bred (+18,4 mm) og 273 mm dyp (+ 13,6 mm) Edit: Fikset nedenfor nevte feil og MM (megameter?) til mm (millimeter) Endret 6. februar 2004 av beh Lenke til kommentar
donjon Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 beh: Fikk du tv-ut til å virke med en gang? Sitter med en 500m og får ikke bilde på tv. Har forsøkt med flere kabler, men får ikke opp tv-en under Intel Extreme Graphics -> Graphics Properties, og får derfor ikke tvunget signalet ut i retning tv-en... Noen tips/råd? Høyreklikker på skrivebordet og velger hvor jeg vil at bildet skal speiles / utøkes til. Aldri vært noe problem. Tv'n må støtte svideo ellers blir bildet sort / hvitt. JensPetrus: Du har rett, den er større. Dell har forandret sidene sidne nå, den er nå 32,8 MM høy (+20 MM), 333,4 MM bred (+18,4 MM) og 273 MM dyp (+ 13,6 MM) Tror ikke 500m er 12,8 mm tykk nei. Artig å krangle!! Lenke til kommentar
beh Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Skal såklart være 2 mm ... fikset nå Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Bare skjermen og størrelsen som er forskjellig på de 2 modellene`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå