Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei dere Har en relativt ny bærbar med integrert skjermkort (Intel 82855GM). For morro skyld koblet jeg denne opp mot en TV, men får da bare svart/hvit på TV-skjermen. Har koblet den via S-VHS og Scart adapter på på TV-siden. Samme oppsettet funker OK fra en stasjonær maskin med Sapphire ati 9000.. Ikke noe stort problem, men jeg bare lurte? Keep up the good work! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva slags tv har du? Du sender kanskje bilde som ntsc, mens tven din kun støtter pal. Et annet veldig vanlig problem er at tven ikke støtter s-video, og at du må sende analogt signal. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hvis det funker med en annen maskin med ATI-kort og kabling og innstillinger på TV er eksakt det samme, så er problemet i den bærbare. Det mest sansynlige er at TV-out ikke står i PAL. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 En del nye begreper for meg her, men hvordan endrer jeg TV-out til PAL da??? Keep up the good work! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kjenner ikke programvaren for akkurat det skjermkortet. Velg Kontrollpanel -> Skjerm -> Innstillinger -> Avansert. Her finner du mange arkfaner. En av disse har vanligvis innstillinger for TV-utgangen og evnt. skjermvalg. Noen ganger heter den Visning. Her (eller et nytt valg som kan hete Innstillinger e.l.) er det bl.a. valg for TV-norm (PAL/NTSC) og posisjon/størrelse på bildet til TV. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Har lett, men finer ikke noe valg for PAL Gir opp og prøver på en annen TV, en elle anne gang *s* Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er ikke sikkert du får farger hvis kortet ikke støtter PAL og tv`n din ikke tar NTSC. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Enig med MR D at om kablene er identisk de samme så må problemet være PAL/NTSC. Hvis du bruker andre kabler så kan det være fordi TV'n ikke støtter S-video. Dette temaet er forsvidt debatert i hjel. Se her for en guide over dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå