Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei Har satt sammen en maskin med et Asus P4P800 kort og noen eldre komponenter (P4 1,6 533 MHz - 512 mb Ram PC2100/266 MHz - Sapphire ATI 9000 skjermkort og en 60 GB IBM ATA HD) Oppfatter maskinen som "treg" og har kjørt en test på noe som PerformanceTest V5,0. Totalt score er rundt 180. Spesielt er det Disk - Seqential Read og Write som er lavt i forhold til andre med henholdsvis 4,6 og 2, 8. Disse burde vel ligge på bortimot 20? Disk - Random Seek + RW ligger på 2,2 men ser ok ut i forhold til andre resultater. Noen som har en ide om hvorfor jeg får så lave score? Keep up the good work! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jo det er jo en gammel disk du har, det er det første. Det andre er, har du enablet DMA. Så lurer eg på om du har satt harddisken på samme ide kabel med noen av dine optiske enheter du har/bruker, cd/dvd/brenner. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Det med DMA hadde jeg glemt (trodde jeg hadde gjort dette under installasjonen) Setter DMA nå og restarter og kjører en test til jeg *s* Forøvrig står HD'en alene på Prim IDE. Keep up the good work! Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 DU ER EN ENGEL Kjetil Hadde selfølgelig glemt DMA ved formatering og nyinstallasjon av OS Nye score er Read - 23,5 Write - 29,0 og Random - 3,8 Keep up the good work! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå