brillan Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Fikk mitt ABIT NF7-S V2.0 og 2 stk Twinmos 256 pc 3200 m/winbond. Vis jeg ikke tar mye feil skal rammen settes i DIMM 2 og 3 for at rammen skal kjøre "dual channel". Når jeg prøve dette begynte pcspeakern og lage ulyder og maskinen bootet ikke (ikke noe bilde). Når jeg satt rammen i DIMM 1 og 2 funket alt, men nå kjører den ikke i "dual channel". Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Skal vel stå i dimm 1 og 3 hvis den skal dual channel's...Tror jeg da, kan ha feil. Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 2 & 3 = DC 1 & 3 = DC 1 & 2 = SC Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 kort og samme minne i 2+3 fungerer i dual oppsett her, har du prøvd en oppstart i fail-safe mode i bios først ? samt kontroll av minneinnstillinger. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Skal du klokke bør du uansett ikke sette rammen i dual modus. Da blir systemet fort ustabilt.. Selv klarte jeg ikke mer enn 150mhz oc (xp3000+)med dual ddr. Klarte derimot fint 250 mhz oc uten dual ddr. Og det var bare et kjappt oppsett.. Skal teste mer en annen gang.. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har samme problem selv. Kjører jeg dual channel, klarer jeg ikke høyere hastighet enn DDR333. Uten dual channel klarer jeg fint DDR400. Jeg har ikke -S dog. Vet ikke hva jeg skal skylde på... RAM'en eller hovedkortet :S Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Tror dette må være HK, har aldri hørt om lignende verken på Epox eller Asus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå