vihovde Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Siden dette er den første bærbare maskinen jeg har, så er jeg temmelig "grønn" på hva som finnes av muligheter til å oppgradere en bærbar pc, bortsett ifra minne og cd-rom etc. Det jeg lurer på er om det finnes muligheter til å oppgradere skjermkort/lydkort ? Ser i BIOS at det ikke går å overklokke maskinen (som er en Fujitsu Simens P-M 2,2GHz m/512 Ram), er dette riktig ??? HVIS det går ann å skifte ut skjermkort/lydkort, hvilke ville dere anbefalt ? Kom gjerne med en link Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Noen må vel klare å svare på ett så lett spørsmål Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Finnes ikke noen særlige muligheter for å oppgradere det allerede installerte skjermkortet eller lydkortet (finnes noen FÅ unntak, men tror ikke din maskin er et av de), den eneste aktuelle enheten i det hele tatt er lydkortet, enten et PCMCIA-lydkort eller et USB(2.0)-lydkort. Se tester for det mest aktuelle til deg. Søk litt rundt... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 3. februar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Herregud... Er det ingen som har peiling på bæbare maskiner her inne på forumet ? Sorry "kjello2", vi postet viss samtidig Endret 3. februar 2004 av vihovde Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kjello2 ga deg et godt svar. Du kan nok ikke oppgradere maskinen din. Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Siden dette er den første bærbare maskinen jeg har, så er jeg temmelig "grønn" på hva som finnes av muligheter til å oppgradere en bærbar pc, bortsett ifra minne og cd-rom etc. Det jeg lurer på er om det finnes muligheter til å oppgradere skjermkort/lydkort ? Ser i BIOS at det ikke går å overklokke maskinen (som er en Fujitsu Simens P-M 2,2GHz m/512 Ram), er dette riktig ??? HVIS det går ann å skifte ut skjermkort/lydkort, hvilke ville dere anbefalt ? Kom gjerne med en link Lydkort er integrert på hovedkortet på de aller fleste laptoper, dette pga. de må spare plass og da blir det ikke plass til å ha egne moduler for lydkort. Skjermkort kan byttes ut på noen av de siste maskinene på markedet. Har hørt at Fujitsu-Siemens har noen modeller (gjerne de med r9000) som kan oppgraderes til f.eks. r9600 (kanskje r9700 også når den kommer). Dell 8600 har også slik opsjon. Dog koster slike oppgraderingskort mye mer enn vanlige skjermkort, da de lages i mindre kvanta og er mer optimalisert for plassforbruk. Av oppgraderinger av lydkort så har du jo USB2.0/PCMCIA alternativer. Du kan lese tre artikler fra barbara.no før du evt. spør videre om spesifike enheter: Test av Echo Layla Test av opptaksutstyr for bærbare Test av Creative Extigy Den siste er vel da mest aktuell. Herregud... Er det ingen som har peiling på bæbare maskiner her inne på forumet ? Slutt å bump din egen tråd, les og sett deg inn i retningslinjene for bruk av forumet. Red: en fantastisk skriveleif Endret 4. februar 2004 av hce Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 er det en FSC Lifebook-E? isåfall kan du bare glemme å bytte skjermkort eller lydkort. Disse er 100% integrert. Eneste mulighet må være pcmcia, usb eller fw:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå