epost_96 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Er det noen som kan noe om hva slags strømforsyning man trenger til en maskin ? Har sett at det finnes 300 w, 350w, 400w osv... hvor mye tåler hver av disse og hva er forskjellen ? Hva trengs f.eks til et amd 64, 3200+ opplegg ? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Syntes et slik oppsett fortjener en Fortron/source 350/400 watt eller en antec 380/430 watt. Alt etter hvor mye du er villig til å betale for en strømforsyning, skal du ha mange disker i maskinen (6++) trengs kansje noe med en kraftigere 12v. Antec og fortron/source finner du på www.microplex.no Du kan nok klare å drive maskinen med en 300 watter men det blir litt i det minste laget etter smak, det er heller ikke serlig framtidsrettet, en 350 til 400 watt kvalitetstrømforsyning (antec, fortron/source, bequiet, mist ++) burde klare å drive alt alle kominasjoner av hk/cpu/skjermkort + 2-6 disker og 2-3 optiske drev. Selv med en moderat til bra overklokking. Skulle jeg bygget meg en maskin i dag ville jeg trolig valgt en 400 watt fotron/source pga av høy ytelse og lav støynivå Lenke til kommentar
epost_96 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 noen som vet om noen design- kabinetter, som ser litt mer eksklusive ut en de vanlige kjedelige kabinettene ? Men, som ikke koster skjorta... mellom 1000 og 1500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå