Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vil ha bredbånd! men bor avsides...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du snakket med forskjellige internettleverandører? Har du hørt med telenor om hvordan kabelnettet er i nærheten av deg og hva som må gjøres for å få adsl/bredbånd til deg?

 

Edit: Mener ikke at du må bestille Adsl/bredbånd til telenor, men jeg tror det er de som har oversikt over kabelnettet. Rett meg vis jeg tar feil;)

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar

Det beste kan kanskje være å finne noen lokale leverandører, da de pleier å være litt mer behjelpelige hvis du får med deg en gjeng som tilhører samme sentral som deg. Med landsdekkende leverandører kan dette være litt verre å få til med det første. Tror ikke det hjelper så masse å mase på telenor eller andre svære leverandører. Med lokale firma kan en mye lettere opprette et litt mer personlig forhold mellom kunde og leverandør, noe som ofte resulterer i at de kan være mer behjelpelige med å ordne opp ei linje ganske fort. Med telenor o.l. kan vel dette være rimelig håpløst da du sannsynligvis treffer forskjellig kundebehandler hver gang du kontakter de. Ikke at jeg påstår at de ikke kan være behjelpelige, men har et inntrykk av at du kan få litt mer fortgang i det med de lokale.

 

Lykke til med jakten på BB!

 

MVH Lars

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

jeg bor ca 7 km fra nærmeste tettsted, og der har de heller ikke bredbånd... Sentralen min ligger nærmere 10 km unna, i feil retning!

Nærmeste sted de har bredbånd er 12 km unna.

Her jeg bor er det nok omtrent bare jeg som er interessert i internett, så det vil bli vanskelig å få med seg noen...

Men så til noe positivt... En gang i avisa her, så stod det at det lå fiber i bakken til sentralen min :D men det, er jeg heller skeptisk til...

så det blir vel aldri så jeg kan få bredbånd :devil:

Har verken parabol, kabel eller noe som helst så

Harmelege saker!!!

Lenke til kommentar

mekk på andre sida av dalen og da jaha.. her bor det jo mange :p tettbyggd strøk har vi å greier, eneste som stopper dem i å mekke er jo att sentralen er for trang som dem sier.. koster det virkelig så mye å fikse en sentral? tror det ville lønne seg for dem å legge det hit i grunnen, eneste problemet er å få folk til å jobbe for det. er mer sånn att når dem får tilbude i posten så takker dem ja, men ikkeno før da.

Lenke til kommentar

hvis du faktisk kan se til et sted der det er bredbånd er det håp. prøv med WLAN og veldig direktive antenner. (les paraboler, koster ikke skjorta)

du må ha noen i andre enden å smarbeide med. (WLAN osv i den enden også)

 

Om du er ivrig og ikke kan se direkte kan man bygge speil i fjellet på steder der begge kan se. (i prinsippet bare store metalflater som er nøye rettet slik at refleks fra en side treffer den andre) planker kledd med alufolie og noe beskyttende mot været burde virke. Kan med fordel males...(forsvaret bruker slikt bl.a.)

 

my 2cents

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...