jaha Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hvordan skal jeg få masa på noen såpass at de vil legge kabel hit jeg bor, som er ganske langt unna folk.. er så drit lei modemet mitt nå.. alle forslag mottas med takk! død over avskåkålia!! Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) har du snakket med forskjellige internettleverandører? Har du hørt med telenor om hvordan kabelnettet er i nærheten av deg og hva som må gjøres for å få adsl/bredbånd til deg? Edit: Mener ikke at du må bestille Adsl/bredbånd til telenor, men jeg tror det er de som har oversikt over kabelnettet. Rett meg vis jeg tar feil;) Endret 3. februar 2004 av zetor;) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Enkelt å greit flytt. Det var ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Få med deg noen og hør med Firstmile ? http://www.firstmile.no/ Endret 3. februar 2004 av mars001 Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Det beste kan kanskje være å finne noen lokale leverandører, da de pleier å være litt mer behjelpelige hvis du får med deg en gjeng som tilhører samme sentral som deg. Med landsdekkende leverandører kan dette være litt verre å få til med det første. Tror ikke det hjelper så masse å mase på telenor eller andre svære leverandører. Med lokale firma kan en mye lettere opprette et litt mer personlig forhold mellom kunde og leverandør, noe som ofte resulterer i at de kan være mer behjelpelige med å ordne opp ei linje ganske fort. Med telenor o.l. kan vel dette være rimelig håpløst da du sannsynligvis treffer forskjellig kundebehandler hver gang du kontakter de. Ikke at jeg påstår at de ikke kan være behjelpelige, men har et inntrykk av at du kan få litt mer fortgang i det med de lokale. Lykke til med jakten på BB! MVH Lars Endret 3. februar 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hvordan skal jeg få masa på noen såpass at de vil legge kabel hit jeg bor, som er ganske langt unna folk.. Definer hva du legger i ordet avsides, hvor langt unna nærmeste sentral? Er det noe som er utbyggd i området? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du kan jo få bredbånd via satelitt, men direkte billig er det ikke. Tiscali? har 2-veis bredbåndstilkobling for kr. 1490,- i måneden. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du glemte å legge til at det koster 15000 spenn å få det opp å gå Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 det er ikke så billig med bredbånd via sattelitt nei. men hvis man er skikkelig desperat så gjør man det! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 det er ikke så billig med bredbånd via sattelitt nei. men hvis man er skikkelig desperat så gjør man det! har lest at det ikkje tåler belastning... Trur det var ein som hadde testa det (hw folka) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva med Telenor Avidi da? Har du mulighet for kabel tv så har du jo mulighet for internett også fra de Lenke til kommentar
jaha Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 jeg bor ca 7 km fra nærmeste tettsted, og der har de heller ikke bredbånd... Sentralen min ligger nærmere 10 km unna, i feil retning! Nærmeste sted de har bredbånd er 12 km unna. Her jeg bor er det nok omtrent bare jeg som er interessert i internett, så det vil bli vanskelig å få med seg noen... Men så til noe positivt... En gang i avisa her, så stod det at det lå fiber i bakken til sentralen min men det, er jeg heller skeptisk til... så det blir vel aldri så jeg kan få bredbånd Har verken parabol, kabel eller noe som helst så Harmelege saker!!! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 mekk på andre sida av dalen og da jaha.. her bor det jo mange tettbyggd strøk har vi å greier, eneste som stopper dem i å mekke er jo att sentralen er for trang som dem sier.. koster det virkelig så mye å fikse en sentral? tror det ville lønne seg for dem å legge det hit i grunnen, eneste problemet er å få folk til å jobbe for det. er mer sånn att når dem får tilbude i posten så takker dem ja, men ikkeno før da. Lenke til kommentar
huber Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Smør deg med tålmodighet og vent på wimax og håp at noen bygger ut dette. http://www.digi.no/php/art.php?id=98704 Lenke til kommentar
kons Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hvis du faktisk kan se til et sted der det er bredbånd er det håp. prøv med WLAN og veldig direktive antenner. (les paraboler, koster ikke skjorta) du må ha noen i andre enden å smarbeide med. (WLAN osv i den enden også) Om du er ivrig og ikke kan se direkte kan man bygge speil i fjellet på steder der begge kan se. (i prinsippet bare store metalflater som er nøye rettet slik at refleks fra en side treffer den andre) planker kledd med alufolie og noe beskyttende mot været burde virke. Kan med fordel males...(forsvaret bruker slikt bl.a.) my 2cents Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 flytte? vel om du har 1,8mill+++++ til rådighet, eller råd til stoort lån gjerne det..men en flytter vel ikke grunnet en internet tilkobling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå