Supervisor Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har den nyeste BIOS-en, 1.4, og har veldig høy temperatur på South Bridge. Den er så høy at jeg brente fingrene... Jeg vet ikke hvordan temp. var før jeg oppdaterte den. Er det noen andre som opplever det samme med eldre BIOS? Har det noe med BIOS å gjøre, eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Har du klokke Abit AN7 di? eller høy temp på SB? Endret 3. februar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har du klokke Abit AN7 di? eller høy temp på SB? Det kan være for mye klokking, ja... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Kjører 2500+@3200, men har ikke gjort noe med strøm - alt er default. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Eldre BIOS din bra SB? så du lastet nytt bios-en ble høy temp på SB? hmm... hallo jokab du Kjører 2500+@3200 hva temp? jeg xp 2100+ @ 2700 på 37'C eller du skrue høy Volt i SB? Endret 3. februar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har moddet TT Volcano9 for å bråke mindre, så tempen ligger mellom 40-55 grader (varierer). Hmmm.... nå har jeg gått tilbake til 1.3 BIOS men fortsatt har høy temp. Skal kjøre CPU på default hastighet inntil videre..... Må finne løsning for å kjøle SB. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hvis det nytt Cpu då kan du spør butikken som du kjøpte Cpu ? kanskje ikke pga klokke? bare spør sikke synd. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Nå har jeg alt på default, med BIOS 1.3, men Southbridge er fortsatt ekstremt varm! Noen andre som har AN7 og kan sjekke i sine maskiner? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 http://www.overklokking.no/cooling/diverse...x159/index.html Èn mulig løsning på problemet..... DrE Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) NB og SB er to ulike ting. Testen viser NB kjøling og det er ikke verdt den prisen i det heletatt. La oss di at du går for en god CPU kjøler til rundt 450 + denne til nesten 400 = 850. Da ville jeg kjøpt vannkjølingssett til rundt 2000. Thomas: Du høres ut som en utlending Hvor er du fra? Endret 4. februar 2004 av datanerd Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) NB og SB er to ulike ting. Testen viser NB kjøling og det er ikke verdt den prisen i det heletatt. La oss di at du går for en god CPU kjøler til rundt 450 + denne til nesten 400 = 850. Da ville jeg kjøpt vannkjølingssett til rundt 2000. Thomas: Du høres ut som en utlending Hvor er du fra? Joda jeg er helt enig i det du ser... derfor jeg sa "èn mulig løsning" og antydet at det fantes flere. Vannkjølingssettet du antyder er noe jeg har satt opp selv også, med positive resultater. Når det gjelder Thomas så er han døv, og bruker en litt annen setningsoppbygging enn oss ikke-døve. Dog, han er like mye nerd som oss (ser det ut som). EDIT: OG, jeg oppdaget nå at jeg driver å babler om northbridgekjøling, mens problemet i tråden er southbrigde, og dermed ----> I rest my case DrE Endret 4. februar 2004 av DrErling Lenke til kommentar
rlz Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Når det gjelder Thomas så er han døv, og bruker en litt annen setningsoppbygging enn oss ikke-døve. Dog, han er like mye nerd som oss (ser det ut som). Har de en annen setningsbygning altså? Hmm, da lærte jeg noe nytt i dag også da Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 OK. Beklager det med Thomas For S.B kjøling, hvis vi skal gjøre det lett, finn en passende liten kjøleribbe man har liggende og fest det med en dobbeltsidig varmeledende tape .... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, det med kjøleribbe har jeg også kommet på (har to stykker), men hvor finner jeg en sånn varmeledende tape? Jeg tviler at den vil holde siden SB er så varmt at den vil smelte tapen... og alt er på default..... ikke overklokket.... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har AN7 selv. Har ikke merka at SB'en er spesiellt varm. Har dog ikke sjekka det nøye. Må ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Min erfaring er at 14 biosen klokker bedre en 13 boisen .. Synes egetlig at HK ble mye bedre med 14 biosen Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg gikk tilbake fra 1.3 til 1.4 og merker ingen forskjell i temperatur. Jeg tror at BIOS har ikke noe med det å gjøre. Vi bare må leve med høy temp på SB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå