Gå til innhold

Hva veier mest av fjær og jern?

allyse

Du har 1kg fjær og 1kg jern. Hva er tyngst?  

242 stemmer

1. 1. Du har 1kg fjær og 1kg jern. Hva er tyngst?

• Fjærene
      5
    • Jernet
      4
    • Veier ikke noe
      5
    • Jernet veier dobbelt så mye
      2
    • Fjærene veier dobbelt så lite
      4
    • Veier like mye
      219
    • Fjærene veier 1/10 av jernet
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mulig jeg forklarte dårlig, de flaskene står/ligger på ett bord. hensikten var å vise hvordan vannet ville ligge i de flaskene (med topp btw..)

rett svar var å tegne ett vannrett strek i alle flaskene.. ;)

jeg vil nå tro at på flaske nummer 3, så renner vannet ut, hvis det da ikke er vakum nok til å holde vannet inne....

Lenke til kommentar
Så hva er svaret da  ?

Må du virkelig spørre om det? 1kg = 1kg, forutsett at begge tilfeller er på jorden der gravitasjonen er lik..

Neisj, det er da ingen forutsetning. Kilogram er SI-enheten for masse. Det er riktig at tyngden vil bli forskjellig med forskjellig tyngekonstant, men 1kg er 1kg, uansett, okke som, EoD :)

bfisk

Lenke til kommentar
mulig jeg forklarte dårlig, de flaskene står/ligger på ett bord. hensikten var å vise hvordan vannet ville ligge i de flaskene (med topp btw..)

rett svar var å tegne ett vannrett strek i alle flaskene.. ;)

jeg vil nå tro at på flaske nummer 3, så renner vannet ut, hvis det da ikke er vakum nok til å holde vannet inne....

..

Lenke til kommentar
Fjærene veier dobbelt så lite! noobs!

Hvis 1kg fjær ikke veier like mye som 1kg jern, hadde jeg håpet du kunne svare meg på følgende: Hvor mye må fjærene veie, for at de skal veie like mye som 1 kg jern?

bfisk

for at fjærene skal veie 1kg, må de veie dobbelt så mye som dobbelt så lite som jernet. så det så.

Lenke til kommentar
Hva er det dere unger krangler om?

Det er jo fasit på dette spørsmålet.

Tyngden kan variere på forskjellige steder, men massen er det samme overralt. Derfor veier 1Kilo fjær og 1Kilo jern like mye.

Hvis du skal være helt striks på det så har de 1kg fjær og 1kg jern samme masse.

På jorden har og begge to en tyngde på 9.81N

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...