GolfBag Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Hva skal man med å koke egg når man kan ha speilegg? dobbelt så godt, dobbelt så raskt. Endret 4. februar 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hva skal man med å koke egg når man kan ha speilegg? dobbelt så godt, dobbelt så raskt. 4 ganger så mye oppvask. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hva skal man med å koke egg når man kan ha speilegg? dobbelt så godt, dobbelt så raskt. 4 ganger så mye oppvask. Speilegg er også mye mer fetende. Jeg liker omelett jeg og eggerøre Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Speilegg er også mye mer fetende. Jeg liker omelett jeg og eggerøre What's the friggin' difference? 1 stk egg = 1stk egg, right? Endret 4. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Det er jo så mange kokker her at alt blir bare (egg)røre Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Speilegg er også mye mer fetende. Jeg liker omelett jeg og eggerøre What's the friggin' difference? 1 stk egg = 1stk egg, right? Nope, dette burde du kunne. Koking er bedre enn steking. Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Speilegg er også mye mer fetende. Jeg liker omelett jeg og eggerøre What's the friggin' difference? 1 stk egg = 1stk egg, right? Nope, dette burde du kunne. Koking er bedre enn steking. Ahh... Da så Men hva hvis man steker egget uten å ha smør el. i stekepannen? Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Men hva hvis man steker egget uten å ha smør el. i stekepannen? Hjelper jo, men da får du et lite attraktivt egg. Mye av den nyttige energien blir borte når du steker det, dessverre. Men det er jo digg da Endret 5. februar 2004 av RaZorbLadeKisS Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tja, jeg synes en slags mellomting er godt, altså: Man tager 3-4 ægg, og knuser eder skall. Man benytter kun en av plommene, og all eggehvide. Det hele tilsættes 2 spiseskjæer vand, pebber, salt og andre krydderier og stækes som en omelett. Sundt og godt. Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Men hva hvis man steker egget uten å ha smør el. i stekepannen? Hjelper jo, men da får du et lite attraktivt egg. Mye av den nyttige energien blir borte når du steker det, dessverre. Men det er jo digg da Tenkte jo på steking i en sånn teflon-panne... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tenkte jo på steking i en sånn teflon-panne... Litt OT, men Teflon fester seg jo ikke i noe, så hvordan får de festet teflonen i steikepannen? Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tenkte jo på steking i en sånn teflon-panne... Litt OT, men Teflon fester seg jo ikke i noe, så hvordan får de festet teflonen i steikepannen? Hater det spørsmålet Men jeg har kommet fram til at teflonen fester seg på den ene siden, men på den andre siden (opp) kan ingenting feste seg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 teflonen er vel en flytende homogen væske når de fester den, så det vil si at det ikke er en opp og en ned side... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Ved sterk varme smelter jo teflon, og da blir det antageligvis som lim. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 men det blir jo kaldt igjen en gang, og da vil vel begge sider av teflonen forsatt være lik. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Teflonen blir varma opp og smelter, teflonen trenger då inn i små fordjupningar i metallet i steikepanna. Når teflonen då blir avkjølt igjen utvider den seg og heng no fast i metallet (ihvertfall til den blir varma opp til smeltetemperatur igjen). Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 hmmm, hva er smelte temperatur for teflon, vil prøve om dette stemmer.. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Søstern liker egg kokt i et kvarter de blir grønne Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 eggkoker. Et MUST! lettere er det også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå