tokki Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) God dag gode hjelpere ! Jeg har satt opp en litt eldre maskin med windows 2000 for mi tante og onkel slik at de kunne drive litt enkel redigering. Men vi har problemer med kvaliteten... DV kameraet blir koblet til med firewire selvsagt, og i preview vinduet etter at filmsnutten er lagt inn ser kvaliteten ok ut. Etter redigering, og når tiden er inne for å legge den ferdig redigerte filmen ut på dv-tapen igjen, så blir kvaliteten dårlig. Altså, man ser pixelering. Av og til kommer det altså slike små firkanter i bildet, gjerne 4-5 om gangen spredd ut over hele bildet. Jeg tror jo at dette kan komme av maskinvaren er for dårlig, men den er jo større enn hva Pinnacle Studio 8 krever. Er det rett og slett for treg maskin som jeg tror det er ?? Og kan det eventuellt gå bedre med et annet skjermkort? Har et Nvidia Riva tnt2 ultra 32MB AGP kort liggende som jeg kan prøve med. Er det noe vits tror dere ? Dette har de: AMD Athlon 1Ghz 512MB minne 120 GB disk testet og gir mer enn 4 MB throughput ATI PCI skjermkort 4MB Dette kreves av PS 8: Intel og kompativbel 500MHz 128MB minne Hardisk som har 4MB throughput Endret 3. februar 2004 av tokki Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har du husket følgende: - Skru av alle andre programmer som går i bakgrunnen inkl antivirus. - Defragmentert disk - DMA aktivert - En god del ledig plass på disken - Helst bør du ha egen harddisk 7200 RPM for videofilene. - Sikkert lurt å bruke AGP skjermkortet du har, belaster CPU'en mindre Lykke til ! Lenke til kommentar
AntiPati Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har ett lignende problem, DV ut filmen "hakker" dvs viser svart skjerm og kutter lyden ca 1 sekund ganske ofte når jeg spiller av tapen fra kameraet. Kan det være effekten av lite ram (256MB) og at jeg hadde mange andre program kjørende når jeg laget filmen? Filmen er 20 min lang og jeg kjørte den ut i tape format. -- ASUS A7V333 Seagate Barracuda 2x80GB i RAID AMD Athlon XP 2000+ 256MB DDR2700 RAM ATI Raedon 7000 64MB Lenke til kommentar
tokki Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) takk for svar froggyler ! Skal prøve å sette inn skjermkortet og se om det ligger noen lure programmer å kjører i bakgrunnen !! Og defragmentering skal også prøves.. Jeg kjøpte den 7200 disken til dem for å legge videofilene på, men så tok desverre den gamle os disken kvelden etter en liten stund Så nå kjøres alt på samme disk. Forskellige partisjoner, men det har muligens mindre å si ? DMA er vel aktivert automatisk i win 2000, er det ikke det ? Eller må man inn med chipset drivere, ala via4in1... Tror jeg leita på HK produsentens side, og visst jeg fant noe, så regner jeg jo med at jeg la dem inn (husker ikke, er ei stund siden ) TCJ Endret 4. februar 2004 av tokki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå