harald_ Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Noen som veit vekten på et kronestykke? Jeg har ganske nøyaktig 3,5kg her Hvor mye blir det? Endret 3. februar 2004 av m3gSe|v Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Kronestykke med hull? 4,35 g m.a.o. ~ kr 805,- Endret 3. februar 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 med hull ja. De rekker opp til bunden av etiketten. Når flaska er full skal jeg kjøpe disk! Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Fra Norges bank: Utforming og tekniske data 1-kronen ble utgitt 15. september 1997 Data for mynten: Formgiver: Ingrid Austlid Rise Diameter 21,0 mm Sentralt hull 3,2 mm (+/- 0,2 mm) Tykkelse 1,7 mm Vekt 4,35 g Legering 75% Cu, 25% Ni Rand Glatt Preg: Advers: Kors dannet av H.M. Kong Harald Vs kronede monogram gjentatt tre ganger og med to parallelle linjer – svarende til monogrambokstavenes to loddrette linjer – som nederste, loddrett korsarm. Det runde midtfeltet avgrenses av en sirkel som løper slik at monogrammenes kroner er utenfor denne. Nederst omskriften NORGE flankert av Den Kongelige Mynts merke (korslagt hammer og bergsjern) og myntdirektør Jan Erik Johansens merke JEJ. Revers: Fugl vendt mot venstre sittende i rankeverk. Motivet er en fri gjengivelse av utskjæringer på portalen i Hylestad stavkirke, Setesdal. Under motivet: pregeåret som innskrift og valørbetegnelsen 1 KRONE i omskrift. Til høyre i rankeverket formgiverens signatur IAR. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 heh, smart måte å regne ut sparegrisen på. Personlig mener jeg det er sjarm å telle manuelt jeg. Sparegrisen min er oppe i 3k mynt De rekker opp til bunden av etiketten. Når flaska er full skal jeg kjøpe disk!1 1/2 liter? Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 med hull ja. De rekker opp til bunden av etiketten. Når flaska er full skal jeg kjøpe disk! Ja dem som tar imot betalingen blir sikkert J*()LA happy sitte aa telle i en time Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Kan vel veie de også? Litt unøyaktig da men. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nå er det slik at det faktisk finnes tellemaskiner - hvis man går i banken da Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nå er det slik at det faktisk finnes tellemaskiner - hvis man går i banken da Jepp, gå i banken din, putt inn bankkortet, hiv pengene i en brønn, og tada, penger på bok Av en eller annen grunn virker aldri den når jeg går i banken min, så de spør alltid pent om jeg kan gå et annet sted - de har visst ikke lyst til å telle manuelt Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 kan du putte inn kortet? Hvilken bank? På Nordea må jeg taste inn kontonummeret Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 1 1/2 liter? Jaja Planen var å gå til banken med de ja... Lenke til kommentar
kag Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Apropos mange mynter. Kobber i utlandet, altså cent i euroen, hoper seg lett opp. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Bilde 6 Bilde 7 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 litt lite å finne på? prøv heller å lage en bygning eller bil på en eller annen måte... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Lol @ Harald (megselv) Ja du hadde vel ikke råd til sparegris da vel hehe neida Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Lol @ Harald (megselv)Ja du hadde vel ikke råd til sparegris da vel hehe neida Asså, nå skal du roe deg litt ned her syns jeg. Jeg veit tross alt hvor du bor, telefon nr ditt hjem, etternavnet til morra di og IPen din. Edit: jeg veit forresten ikke IPen din, for du har jo ikke fast ip... Endret 6. februar 2004 av m3gSe|v Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 kan du putte inn kortet? Hvilken bank? På Nordea må jeg taste inn kontonummeret dnb. Litt luxus skal vi ha, vi som betaler gebyrer til ve er blakke Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Asså, nå skal du roe deg litt ned her syns jeg. Jeg veit tross alt hvor du bor, telefon nr ditt hjem, etternavnet til morra di og IPen din. Edit: jeg veit forresten ikke IPen din, for du har jo ikke fast ip... Nei der har jo du et problem gutten! Jeg kan ip-en din så haha :s. Btw: gidder du å skru av brannmuren??? Lol... Og foresten. Ikke gå i banken med de. Gå i butikken du skal kjøpe varene i, så betaler du med en-kroninger. nå kan du spare noen kroner, fordi ingen gidder å tellle... |_ () |_ Hvis de lar deg betale med det da :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå