Gå til innhold

Desperat: Bærbar PC skrur seg av!

Blanko

Anbefalte innlegg

Har en forholdsvis ny Fujitsu Siemens bærbar PC, som er svært bra. Pentium 4, 24 Ghz og sånn (har egentlig ikke så mye peil :p).

Det som er problemet er at etter å ha hatt den på litt skrur den seg plutselig av, og når jeg skrur den på igjen tar det et par sekunder og så skrur den seg av igjen! Må vente litt, så skru den på; og da funker den bare i 1-2 timer før den skrus av igjen!! Svært irriterende...

Brodern har også en bærbar PC, riktignok en som er mye eldre og "dårligere" - den har også skrudd seg av av seg selv... Er dette en vanlig feil blant bærbare PC'er? Noen som vet hvordan man kan få fiksa dette? På forhånd takk for svar!

Endret av Blanko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, husk at det finnes en knapp opp i høyre side på innlegget ditt hvor det står "Edit" -> Rediger.

Det er ikke meningen, eller en vanlig feil, at bærbare skal slå av seg selv etter en viss periode, om ikke de går på batteri og går i dvalemodus/går tom for strøm.

Feilen kan være de rareste ting...; glapp i det og det punktet, for dårlig varmeoverføring slik at den overoppheter, dårlig/døende harddisk, vansker med strømkabel (pluss at maskinen ikke har batteriet montert), Windows XP sin automatiske restarting ved systemfeil, det kan være så mange ting at jeg nærmest bare kan anbefale deg, når det er så få feilsøkingssymptomer å gå etter og om du fortsatt har garanti, er å levere den til produsent etter at du har startet en garantisak eller lignende.

Konklusjon; Du må gi oss mer informasjon for at vi skal kunne gi noen mer presise "gjetninger" eller diagnoser. Feilsammenheng, når skjer det, hvilken maskin er det, når kjøpte du den, hvilket operativsystem bruker du på den og hva som helst annet som kan være relevant.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Det som er problemet er at etter å ha hatt den på litt skrur den seg plutselig av, og når jeg skrur den på igjen tar det et par sekunder og så skrur den seg av igjen! Må vente litt, så skru den på; og da funker den bare i 1-2 timer før den skrus av igjen!! Svært irriterende...

det kan godt hende at problemet er prosessorviften.

jeg hadde et tilsvarende problem med min "nye" fujitsu-siemens - i tillegg til mye støy fra vifte - og det viste seg at viften trakk til seg støv som festet seg på den. dette medførte at den gikk stadig tregere og dermed ikke klarte å kjøle ned prosessoren nok, så etter noe tid slo laptopen seg av. vet at flere andre fujitsu-siemens laptoper har et tilsvarende problem. hvis dette er tilfellet for deg så skal viften bli skiftet per garanti (hvis ikke så koster det deg kjapt et par tusen).

men hvis laptopen er relativt ny så kan du jo bare levere den inn til reparasjon - du har minst to års garanti. husk backup før du evt leverer den inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...