Gå til innhold

Linsedel til Nikon Coolpix 775

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uheldig og mistet kameraet mitt i bakken. Da spratt beskyttelses delen, altså den delen som lukker seg over linsa når du slår av kameraet av.

Det er ikke noe problem å sette disse delene tilbake på plass, problemet er at det mangler en del, slik at når jeg setter dem på plass "faller" beskyttelsen tilbake over linsa når kameraet er på, du får dermed ikke tatt skikkelig bilder.

Jeg vil gjerne kjøpe denne beskyttelses delen og fikse dette sjøl. Problemet er at de fotoforetningene jeg har vært innom er mer interisert i å selge meg ett nytt kamera, noe jeg ikke har penger til for tida. Eneste svaret jeg får er at de må sende kamera inn til Nikon (noe som koster 200 svint) og så tar Nikon penger for å se på kamera(noe som kosta 500) også sa de at de sansynligvis måtte bytte ut hele linse delen noe som kom på i alle fall 800 kr.

Jeg skjønner ikke at det kan være ett problem å sende meg denne delen som fortsatt er standard på nikon kamera for en billig penge.

Det er for ille å måtte betale tusenvis kroner for en liten plast dings som i tillegg er en triviell sak å bytte.

Spm er da altså, noen som veit om en plass jeg kan ringe eller maile som virkelig er behjelpelig og som faktisk kan gjøre en innsats for å få tak i denne delen?

Eller noen med ett deffekt Nikon kamera som kan sende meg delen/delene?

---LaRS

Endret av larsr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fortsatt er interessert, kan jeg ringe Interfoto og spørre om muligheten til dette (jobber i fotobutikk i Oslo), eller du kan ringe de selv. Interfoto er norsk importør og har også eget verksted til dette. Ringer du selv, kan du spørre etter delelageret. Vet ikke om de har dette på lager, men skader vel ikke å spørre.

EDIT : Du har tydeligvis ikke vært innom butikken jeg jobber i... vi bestiller deler fra delelagere til både Interfoto og Canon for kunder både titt og ofte. Ofte gjør vi sånne små reparasjoner for en meget billig penge om vi får tak i delen også.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Hei, Takk for svaret.

Jeg bor for tiden i molde så jeg har nok ikke vært inne på butikken din. Jeg har vært inne på fire foskjellige butikker her uten noe positivt svar, den ene butikken ringte til Nikon(?) og fikk der beskjed om at kameraet måtte sendes inn. Og at det kom sansynligvis til å koste rundt 1000 for reperasjonen.

Jeg hadde satt pris på om du kunne gitt meg nummeret til interfoto.

---LaRS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...