Gå til innhold

Windows 2000 Prof vs Windows 2000 Server

_Rune_

Anbefalte innlegg

Har tilgang på både Windows 2000 Porffesional og Windows 2000 Server/Advanced Server, lurer hva er forskjellen i maskin krav (hvor mye maskinkraft trekker advanced server mer en vanlig prof) og hvor kompatibel er A Server når det gjelder spill, programvare,

Grunnen til at eg spør vil at i tillegg tilå bruke den som spil, div programmer vil eg kunne bruke den til Terminal server.

Noen som vet litt om dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Advanced Server (AS) og Professional er ikkje så forskjellige, og grunn-funksjonene er stort sett lik på begge versjonene. Om du vil kjøre Terminal Services, må du jo velge AS, men ellers vil Pro vera eit betre valg. Det kan jo hende at det er ein moglegheit for å legge inn Terminal Server på eit Pro-oppsett, men dette er berre spekulasjonar. :wink: Om du veit at skjermkortet ditt støttar Win2K, skal det nemlig virka bra med begge versjonane. I verste fall kan du jo prøva å legga inn AS først, og om det ikkje verkar, berre slett det, og legg inn Pro.

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Om du vil kjøre Terminal Services, må du jo velge AS, men ellers vil Pro vera eit betre valg.

Feil, TS kan legges inn og kjøres på både Server, AS og DataCenter. Men for å kjøre application mode må du også installere Terminal Services Licensing innen 90 dager (for å kunne fortsette å bruke det altså). For å fullføre installasjon av TS Licensing må du, enten via telefon eller internett, kontakte et Microsoft CALC (Certificate Authority and License Clearinghouse) for å få en fungerende lisens.

For remote administration mode trenger du kun å installere Server, TS eller DataCenter. Men da kan du kun kontrollere selve serveren via denne mode'n.

Spill går rent generelt dårligere på Win2K server familien (jeg har prøvd :smile: ), da de laster inn en god del flere tjenester/applikasjoner enn Win2K Pro.

255 bokstaver er ikke nok for mine setups :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-10-27 12:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-26 14:27, _Rune_ skrev:

Har tilgang på både Windows 2000 Porffesional og Windows 2000 Server/Advanced Server, lurer hva er forskjellen i maskin krav (hvor mye maskinkraft trekker advanced server mer en vanlig prof) og hvor kompatibel er A Server når det gjelder spill, programvare,

Grunnen til at eg spør vil at i tillegg tilå bruke den som spil, div programmer vil eg kunne bruke den til Terminal server.

Noen som vet litt om dette??

Microsoft sier at minimum RAM på en Professional er 64MB, og at minimum på en (Advanced)Server er 128MB, men de anbefaler 256... Så om du vil bruke AS til spilling, må du nok ha en litt feitere PC enn hvis du tenker å kjøre Professional.

Lenke til kommentar

Skal man spille på win2K ... skal det visstnok være lurt å lage en egen brukerprofil for spilling, som ikke gis administrator-status. Dette for at det er flere oppgaver som går i bakgrunnen/ressurser som blir lagt beslag på for andministratorer enn for vanlige brukere.

Jeg har ingen kilde for dette, for jeg husker ikke hvor jeg leste det. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...