DevN Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 For det første er helt elendig i VB. Trenger nå litt hjelp da jeg skal skal lage noen knapper som åpner et program. TAB 1 Inneholder knappen. Teksten på knappen skal være teksten som er angitt i feltet Box13 på TAB 2. Knappen skal åpne filen som er angitt i feltet Box1 på TAB 2. TAB 1 skal altså ha informasjon fra TAB 2. TAB 2 inneholder felter hvor hver bruker kan fylle ut det de ønsker. Noen som kan gi meg en kode, e.l.? Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Skal vi se... For å få skriften skriver du følgende: '(command1=knappnavn, Box13= navnet på tekstboksen) command1.caption = Box13.text For å starte angitt program skriver du føgende: Shell(box1.text, 1) ' Verdien 1 som står bakerst, forteller hvordan den startes, mininert ' maksimert e.l. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ok, er ikke helt sikker på om det virker, men ser lovende ut på kodene. Har prøvd å kompilere med Microsoft Visual Basic (altså programmet). Men det viser seg at den tukler med kodene, så i stedet for at den henter informasjonen fra en annen side, gjør den knappenavnet om til "Box13.text". Er det mulig å slå dette av? (Visual Studio .Net) Eller vil dere uansett anbefale en annen kompilator? En gratis som kan lastes ned? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Bare en liten feil i koden det der. Paste hele koden her så kan jeg se på den Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Hmmm, tror bare vi skipper det. :/ Begynte fra begynnelsen igjen, bare at nå tar jeg det i C#. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå