JRF Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Har en Nokia 6310i som er 1 år og 4 mnd gammel. Nylig begynte den å oppføre seg noe merkelig. Jeg får ikke tatt imot eller hatt lengre samtaler enn 20 sekunder før den bryter. Hvis noen prøver å ringe til den etter å ha blitt brutt får de beskjed om at "Mobiltelefonen er enten slått av... osv" Var hos forhandleren hvor jeg kjøpte telefonen men han kunne ikke fikse den på garanti... Kan jeg reklamere på telefonen da den ikke er brukbar lenger? En skulle vel tro at en telefon til 3000 kr (som jeg betalte i sin tid) skulle holde lenger enn litt over et år? Dama har en Nokia 3510i som døde her om dagen. Den sluttet simpelthen å virke... Får ikke slått den på, alt er svart. Den er 1 år og 3 uker gammel. Kan denne reklameres på? Jeg er klar over at garantien til Nokia er på ett år, men kjøpsloven gir 2 års reklamasjonsrett på eletronikk. Hva skal en forholde seg til? Alle erfaringer og råd ifm reklamasjon på telefon tas imot med takk. Endret 3. februar 2004 av JRF Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du kan reklamere på begge de telefonene,ta dem til forhandleren så ordner de med det,det er bare for dem og ringe Nokia Customer Care og sende dem ned til dem...skal ikke være noe prob.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 les forbrukerkjøpsloven. der står det hva du ahr krev på. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Nok et bevis på hvor dåååårlig de "nye" nokia telefonene er. Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Nokia telefonene er stort sett ganske bra dem faktisk....særlig med tanke på de nye,men det er fort å høre om feil på dem da det er veeeldig mange som har Nokia kontra andre merker... Lenke til kommentar
JRF Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Var EKSTREMT fornøyd med Nokia 6310i. Uten tvil den beste telefonen jeg har hatt. Vil VELDIG gjerne få den fikset eller få en ny men det kan bli litt vanskelig da jeg har hørt rykter om at de har slutte å prdusere den... Har kjøpt meg en Nokia 6600 nå men ønsker fortsatt å ha min 6310i i backup... Får håpe de får fikset den og at min reklamasjon går igjennom... Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har en Nokia 6310i som er 1 år og 4 mnd gammel. Nylig begynte den å oppføre seg noe merkelig. Jeg får ikke tatt imot eller hatt lengre samtaler enn 20 sekunder før den bryter. Hvis noen prøver å ringe til den etter å ha blitt brutt får de beskjed om at "Mobiltelefonen er enten slått av... osv" Var hos forhandleren hvor jeg kjøpte telefonen men han kunne ikke fikse den på garanti... Kan jeg reklamere på telefonen da den ikke er brukbar lenger? En skulle vel tro at en telefon til 3000 kr (som jeg betalte i sin tid) skulle holde lenger enn litt over et år? Dama har en Nokia 3510i som døde her om dagen. Den sluttet simpelthen å virke... Får ikke slått den på, alt er svart. Den er 1 år og 3 uker gammel. Kan denne reklameres på? Jeg er klar over at garantien til Nokia er på ett år, men kjøpsloven gir 2 års reklamasjonsrett på eletronikk. Hva skal en forholde seg til? Alle erfaringer og råd ifm reklamasjon på telefon tas imot med takk. nokia kan ikke måle seg opp til Samsung ell LG når det gjelder mms tlf. Innse det! Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 nokia kan ikke måle seg opp til Samsung ell LG når det gjelder mms tlf. Innse det! Og på hvilket grunnlag kan du si det da?Nokia er lettest når det gjelder mms,nedlastinger av spill og ringe toner.....og LG og Samsung er vanskeligere å konfigruere enn Nokia,men det vil vel bli en ordning på det med tiden tenker jeg,når det gjelder kvaliteten på LG så tør ikke jeg si noe om det da merket er ganske nytt i norge... Lenke til kommentar
JRF Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 nokia kan ikke måle seg opp til Samsung ell LG når det gjelder mms tlf. Innse det! Hva har dette med mitt spørsmål å gjøre om jeg kan få spørre? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva har dette med mitt spørsmål å gjøre om jeg kan få spørre? Feiltakelse at det var svar på ditt spm. Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 du har rett på reklamasjon på mobiler i minst tre år, og opptil 5 år om du klarer å argumentere deg frem til at en mobil er ment å vare mer enn 2 år. har du kvittering så bare si at varen har en mangel og du vil ha varen reparert. sier de at nokia sin garanti blablabla sier du bare at slik er forbrukerkjøpsloven, for det er den jo. mener selgeren at det er du som har forårsaket mangelen (feilen) er det han/hun som har bevisbyrden på sin side. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Bare husk en ting før du reklamerer.... Står det AS på kvittering har du INGEN reklamasjonsrett...... Men har du, kan du også stikke innom Mobilfikser´n i Oslo sentrum. De er kjempe flinke med Nokia reklamasjoner.... Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Står det AS på kvittering har du INGEN reklamasjonsrett...... hvorfor? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Bare husk en ting før du reklamerer.... Står det AS på kvittering har du INGEN reklamasjonsrett...... Men har du, kan du også stikke innom Mobilfikser´n i Oslo sentrum. De er kjempe flinke med Nokia reklamasjoner.... Selvfølgelig har han reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Reklamsjonsretten er forbehold forbeukere. Med AS menes at et firma kjøpte telefonen og det faller under tilvirkningskjøp Har allerde hatt to slike saker så husker det=) Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 du har rett på reklamasjon på mobiler i minst tre år, og opptil 5 år om du klarer å argumentere deg frem til at en mobil er ment å vare mer enn 2 år. har du kvittering så bare si at varen har en mangel og du vil ha varen reparert. sier de at nokia sin garanti blablabla sier du bare at slik er forbrukerkjøpsloven, for det er den jo. mener selgeren at det er du som har forårsaket mangelen (feilen) er det han/hun som har bevisbyrden på sin side. Nei det er 2 års reklamsjon på mobil.Ingen får igjenom 5 år,og i tilfelle kan du vise til noen som har gjort det? Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg kan senere i dag finne link til forbrukerrådet som sier man skal få 5 år. Forbrukerkjøpsloven gjelder i 2 år eller 5 år for varer som er ment å vare lenge. En mobil til 5 tusen kr (eksempel) hvor et av slagordene kan være "forbered deg på fremtiden" eller noe sånt no bør man kunne påstå skal vare mer enn 2 år! Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 En mobil varer ikke i 5 år,og det at den koster mye er ikke noe argument for det,jeg har enda tilgode å se en mobil som er helt fin etter nesten 5 år men det har selvfølgelig noe med brukeren å gjøre også,og det finnes jo sikkert ett og annet eksempel på at en har vart i 5 år men det er veldig få i forhold til antall mobiler,og forbrukerådet har ingenting de kan si i den sammenhengen,de kan bare mene men har ikke noe utøvende makt.... Lenke til kommentar
Habla Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Reklamsjonsretten er forbehold forbeukere. Med AS menes at et firma kjøpte telefonen og det faller under tilvirkningskjøp Har allerde hatt to slike saker så husker det=) Tilvirkningskjøp?? Med tilvirkingskjøp så mener man varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren. Tror du at det er det som er tilfelle med mobiltelefoner?? hahha :-) Det er noe av det dumeste jeg har sett. DET ER IKKE NOE TILVIRKINGSKJØP Hva forbrukerrådet mener og hva som er praksis er 2 forskjellige ting. Det er ikke noe enighet om hvordan man tolker loven mht. reklamsjon på mobiltelefoner. Produsentene står på 2 år mens myndighetene mener 5 år. Det har nettopp vært et møte der produsentene, detaljistene og myndighetene har vært samlet for å snakke om "problemet". Hablatrue Hablawrong Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvilke myndigheter er det som mener det er 5år?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå