XenZor Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Føler meg litt utafor siden jeg får en del spam, men så langt ikke en eneste mail med Mydoom-viruset. Er antallet mail med dette viruset oppskrytt? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg får aldri virus i mailen min... Men så er det ingen som kan adressen min heller. trolig <10 som har det i adresseboken. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 har ikke fått noe nei. norton Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 måtte man ikke bruke ms outlook for å være eksponert? det utelukker meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Enten bruker dere ikke MS Outlook/express, eller så har dere ingen venner. That's it. Endret 4. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Det jeg mener er at jeg har ikke fått viruset i noen mailer. Ikke at virusprogrammet har stopped det. Jeg har rett og slett ikke mottatt viruset i det hele tatt. Er dette Mydoom viruset hauset opp? Flere som merket problemer med MSN og Win update i går kveld? Et DDOS-angrep fra Mydoom-infiserte maskiner? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nettopp det som var pointet mitt. Siden Mydoom utelukkende sprer seg via adresseboka til folk som blir infisert, kan du jo ta en ringerunde til kompisene dine og lure på hvorfor de ikke gidder å ha navnet ditt i adresseboka si engang. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har heller ikke sett noe til dette. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nettopp det som var pointet mitt. Siden Mydoom utelukkende sprer seg via adresseboka til folk som blir infisert, kan du jo ta en ringerunde til kompisene dine og lure på hvorfor de ikke gidder å ha navnet ditt i adresseboka si engang. Jeg har heller ikke fått MyDoom-viruset i e-post! Føler meg nesten litt snytt. Kan ikke si jeg har få venner, men har vel heller smarte venner Bortsett fra noen kollegaer som aldri lærer, så er det få folk jeg kjenner som bruker Outlook Express. Av mine "vanlige" venner går det for det meste i webmail (Yahoo, Hotmail, webgrensesnitt til ISP'en sin osv.), og blant "nerdevennene" mine er det selvsagt ingen som bruker Outlook Express og slikt Poenget er at POP er litt utdatert for å si det slik. Finnes jo IMAP men er dessverre lite i bruk idag. Derfor bruker folk i økende grad webbasert mail fordi man liker å kunne sjekke mailen sin overalt. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Føler meg litt utafor siden jeg får en del spam, men så langt ikke en eneste mail med Mydoom-viruset. Er antallet mail med dette viruset oppskrytt? Det er nok ikke bare deg som er oppmerksom på datasikkerhet. De fleste gir vel mer eller mindre blaffen i sikkerhet og får som fortjent... Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Haha, leste topicen også sku jeg sjekke inboxen for å være sikker på at jeg ikke hadde noe, og der lå det 3 mailer virus-mailer jo! LOL! Første gang ever! jeeejeee, gjør meg ingenting. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Ein "liten" ting eg har lurt på lenge nå. Kva gjer MyDoom? Bortsett frå å spre seg til andre personer. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Har ikke fått viruset selv,men fikk melding fra it-avdelingen i TV2 og rogalands teater at de hadde fjernet viruset i mail fra meg. Nå har jeg aldri sendt dem mail,ei heller har jeg dem i adresseboken min så jeg synes det var en smule merkelig. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 De vet vel ikke bedre. Du er nok oppført i adresselista til en eller annen som har fått viruset, og dermed har ormen brukt din epostadresse som avsender. I slike tilfeller, be de om å sende meldingshodet komplett til deg slik at du kan se hvilken IP som har sendt ormen. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 De vet vel ikke bedre. Du er nok oppført i adresselista til en eller annen som har fått viruset, og dermed har ormen brukt din epostadresse som avsender. I slike tilfeller, be de om å sende meldingshodet komplett til deg slik at du kan se hvilken IP som har sendt ormen. Virker litt amatørmessig å sende ut slike mail! Det er vanlig for virus å maskere seg på den måten, og avsender som oppgis i mailen er som regel ikke den riktige avsender. Dette burde alle IT-avdelinger være klar over Lenke til kommentar
tasle Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 De er sikkert klar over det, men jeg er slett ikke like sikker på at de er i stand til å analysere et meldingshode med flere IP-adresser. Det er vel begrenset hva f.eks. Rogaland Teater er i stand til, når det gjelder virus og -sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå