KriB Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Denne posten vipper mellom case-modding og dette forumet, men jeg valgte å poste den her. Håper ingen blir altfor sure for det. Jeg fikk feil i retur fra databutikken.com da jeg måtte returnere min sorte brenner fordi en av pinnene i strømkontakten ble hengende igjen da jeg tok den ut. De sendte meg en hvit, og jeg spurte dem om de kunne sende meg et sort deksel, men det finnes ikke til denne modellen. De tilbød meg økonomisk kompensasjon eller nok en retur av brenneren (Knallbra av databutikken!!!! skryt skryt!) . Jeg valgte økonomisk kompensasjon, men jeg trenger fremdeles en sort brenner til mitt sorte kabinett. Tenkte derfor jeg skulle male den. Jeg så for meg å bruke en minirulle i skumplast, men hva slags maling bør jeg bruke? Modellmaling? Bengalakk? Noen som har gjort noe liknende? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du kan prøve med en tykk sprittusj først og tegne et par ganger for å se om den dekker bra nok. Gjør den ikke det vil jeg anbefale en liten pensel og hobbylakk (slik som man maler modellfly med) da denne fester godt på plast. Lykke til. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg brukte en svart stor tusj for å farge min floppy disk svart, funka utmerket Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 bruk heller spraymaling, blir jevnt om du ikke holder alt for nærme Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 bruk heller spraymaling, blir jevnt om du ikke holder alt for nærme Spørs om han er villig til å demontere da. Jeg gjorde det på min gamle 8x HP brenner , og den døde en brå død etterpå. Lenke til kommentar
LEFZE^ Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 da må du jo huske å ta av dekselet først da, skulle jo tro at alle her hadde den iq'en... Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Brukte modellmaling, kosta 60 kr med en liten pensel på den sjappa i Møllergata som selger Warhammer stuff.... Mellom Datakjeden og IQ data. Funka som juling, dama kunne ikke se hvilken av den og den sorte NEC 1300-en min som var malt, så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hva med å male lcd skjer, går det bra med modellmaling? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Skal du male hele lcd-skjermen? (Jeg skjønner at du mener ikke bildeflaten) Modellmaling bør nok gå fint, men beregn minimum to burker, og bruk liten skumgummirulle! Jeg malte med pensel, siden det kun var fronten på en cd-brenner og måtte passe på at ikke det ble tykkere lag noen steder enn andre. Ikke så farlig på en så liten del som en cd-ROM, men ganske stygt hvis man maler store flater. Skumgummiruller får du på Jernia eller andre malebutikker. Det er en type som kun er 7-8 vm bred og uten "hår", tror den er beregnet for kjøkkenskapdører o.l. I tillegg må du passe på hva slags maskeringsteip du bruker på skjermen, slik at ikke limrester blir hengende fast på skjermen. Ikke mulig å bruke barberblad for å fjerne rester her, og det er begrenset hvilke kjemikalier du kan bruke. Ikke få maling ned i luftehullene på toppen/baksiden!!! Ellers lykke til! Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Søk etter noe som heter "plastic dye", kjøpte en sprayboks fra Gasolin.no Den er beregnet for plast og lær/skinn, og trekker inn i materialet slik at du beholder overflate-strukturen. Det er det desidert beste du kan bruke og kanskje det dyreste?(200,- for en boks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå