Mez Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei! Planlegger å kjøpe meg ny harddisk (OS-disk) Har kikket på følgende: Western Digital og Seagate - begge to 120GB 7200RPM og 8MB cache. Hvilken av disse bør jeg velge? Eller har dere andre forslag til samme pris? Har fra før en 30GB 5400RPM GAMMAL WD disk, kommer jeg til å merke noe ytelsesforskjeller ved kjøp av ny disk? Hilsen Erik Lenke til kommentar
durabit Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ja, du vil merke forskjell. Vurder også en 120 GB fra Maxtor. De er raskere enn Seagate om ikke fullt så rolige. Hitachi har også meget kjappe disker men er noe dyrere enn konkurrentene. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Takk, skal se litt på maxtoren. Søker etter en disk som i tillegg til å være støysvak også har god hastighet. Om den blir litt varm har ikke mye å si da jeg ikke overklokker eller har no som utvikler stor varme inni kabinettet. Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Begge de diskene du nevner er meget bra. Seagate sine disker er kjent for å være støysvak, men jeg foretrekker WD. Uansett hvilken av de 2 du velger så får du en bra disk. Og du vil garantert merke ytelsesforskjell fra den gamle 30GB'en. Endret 3. februar 2004 av HAL2002 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Mez: Denne siden kan hjelpe deg med mye anngående disker. Men Hitachi(IBM) WD, seagate er bra disker. Men om du skal ha nye system disk og har s-ata kontroller på hovedkortet ditt, burde du velge en raptor. http://www.storagereview.com/ Lenke til kommentar
Mez Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Har ikke s-ata - har bare gammel abit kt7-raid (p-ata) og duron 1ghz, så ikke no god pc dette. Er bare at den 30GB disken tror jeg har sett sine bedre dager, er vel 3-4 år gammal og når jeg bruker data på enkelte steder på disken så låser hele pc'n seg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ok Mez. Da er en 120GB disk ett ok valg. Større disk på den prosessoren er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Takk for svar! Da står valget mellom Maxtor, WD og Seagate. Regner med at alle 3 fungerer flott for meg, velger den som støyer minst. Sjekke litt spesifikasjoner. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå