Gå til innhold

Dårlig DVD-rom ?

Stigma

Anbefalte innlegg

DVD-rom'en min på serveren sliter litt for tiden. Den får altfor ofte CRC errors ved lesig av brennte DVD-plater. Likevel kan de leses greit på en identisk modell leser som står i min primære maskin. Platene som brennes er forsovidt også god kvalitet. Her er modellen det er snakk om:

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...=3&GrpID=3&s=pl

(dog en revisjon eldre enn denne, på begge maskinene)

Er det noe som er vits å prøve? Jeg fryker for mekanisk/optisk feil, altså noe som jeg ikke kan rette. Har noen forslag?

Jeg lurer også på om dette går på garantien, om det viser seg at den ikke leser skikkelig. Har DVD-rom 2år garanti på kjøpsloven?

På forhånd takk for all hjelp

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet nylig ut en tilsvarende Pioneer som hadde problemerer med å lese plater, både brente og nye - byttet ut med en LG dvd rom - og plutselig slapp jeg feilmeldinger og mye lesestøy... Tror, uten at jeg har noe annet grunnlag enn egen erfaring og sporadisk forumsøk, at slotin drevet til pioneer ikke er av beste kvalitet - ihvertall ikke den tidligere utg. (Kjøpte min for 3 år siden, den begynte å fuske etter 1,5år - fungerer fremdeles på det meste, men ikke alt....)

Og ja, jamfør kjøpsloven har du 2 års reklamasjonsrett --- men hvis problemet bare oppstår ved lesing av brente plater spørs det vel om butikken argumenterer med kompabilitetsproblemer og ikke produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, med tanke på at den andre DVD-rom'en min er 100% identisk, og leser de samme platene perfekt, så kan det vel egentlig ikek være noe kompatabilitetsproblemer, kan det? =)

Takk for svar. Jeg tror ikek det er gått 2 år enda, så da kan jeg forhåpentligvis fremdeles få byttet den.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...