Abel29A Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Heisann, får en (for meg) ukjent feilmelding etter at BIOS har kjørt autodetect av IDE disker/cdroms.. Begge diskene og CD-romen jeg har koblet til blir funnet, men det kommer opp en feilmelding som sier: primary ide channel no 80 connector cable installed Er det noen som vet hva dette betyr? Windows booter som normalt og harddiskene fungerer tilsynelatende hetl greit - men det må jo være noe feil et eller annet sted. Har et problem som KANSKJE kan relateres til dette: det mangler 2,5GB plass på den ene partisjonen jeg bruker(nærmere bestemt på primærpartisjonen c:), (full size er 19,4Gb mens brukt plass(målt direkte på filene) er 16,7Gb - til tross for dette har jeg bare 200Mb ledig... Specs: Abit KT7A, AMD duron 1400, 640Meg RAM, Nvidia Gf 2 Mx Harddiskene: WD 120Gb og WD 80GB SE m/8 Mb Cache. Bruker Windows XP Lenke til kommentar
Paull Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det kommer fordi IDE-kabelen du bruker på primary-kanalen (sikkert harddiskene?) er av den gamle typen (grå). Disse gamle kablene er ikke skjermet like godt som de nyere kablene, og du vil dermed ikke kunne bruke hastigheter over DMA33 på harddiskene. Bytt ut kabelen, og du vil få litt bedre ytelse. Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Okei - så det er det hele --- Ok da er det ikke noe å bekymre seg om Jeg har noen andre(nyere) IDE kabler liggende, får grave fram dem å prøve... Takk for kjapt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå