Gå til innhold

Prosjekt: Drage på sidedøra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

muv: sotningsfilm koster mellom 100,- og 200,- pr rull. Kommer litt an på størrelsen. Skal bruke det i et prosjekt snart. Kommer vel worklog med tid og stunder.

 

Hvis du lakker/maler på innsiden av blank plexi får du den effekten at fremsiden blir helt speilblank. Vil ikke få noe gjennomsyn, men knallfet bakgrunnsfarge.

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg virkelig hjelp. Fikk telefon fra glassmesteren idag og han fikk _ikke_ tak i rødt plexi glass. Er det noen som vet hvor en kan skaffe tak i rødt plexi glass? Noen glassmestere som sender landet rundt for en billig penge? Trenger 60 x 60 cm, 2-3 mm rødt plexi glass. Hvis det viser seg at jeg ikke får tak i det plexi glasset, er det da noen som har forslag til andre løsninger??

Først, mycket bra prosjekt! Beundrer dremmel tolmodigheten til mange her.

 

Men det var det andre. Mitt forslag er og satse på ekte plexi. Og når det gjelder glassmestere, så er det bare og ta fram gule sider å ringe til alle som en å spørre. Ikke gi opp. Spiller ingen rolle hvor det er i landet. Jeg vil tror de aller fleste sender i posten, og mange har avtale med leverandør som sender direkte til deg. Selv måtte jeg ringe til 10 glassmestere før jeg fant en som kunne skaffe det jeg skulle ha...

Lenke til kommentar
rød sot film funker som bare ******!!!

..men finnes det? I utgangspunktet er det jo umulig med rød soting, da soting jo er resultat av en forbrenningsprosess og det er sjelden rødt. Dette er jo pirkete, men jeg har jo heller ikke sett at noen har kjørt rundt med rød folie på bilvinduene. Effekten av dett, om det hadde eksistert, ville jo kanskje ha vært mistolking av traffikksignaler ol, og derfor vært forbudt.

 

Rød plexi og lexan finnes derimot. Jeg sendte en pm med tips om NorRag. De enten har det, eller kan få tak i det via sin leverandør, Astrup. For de som er interessert i plast-materialer (hvem er ikke det i dette forumet :laugh: ) bør laste ned plast-katalogen fra Astrup. Der står det jo også om egenskapene til Lexan (pc) og Plexi (pmma). (..kanskje jeg mixet forkortelsene på de to, men det er pga byturen i så fall, så det tar jeg ikke ansvar for).

Lenke til kommentar

Takker igjen for all ros, selv om det ikke er _så_ fortjent. Som sagt så skal jeg ringe rundt på mandag, får håpe jeg finner noen som har plexi glasset jeg vil ha.

Er ikke så gira på med leds og greier. Har maskina på 24/7 inne på rommet mitt og jeg vil ikke ha noe som lyser opp like mye som taklampa mi. Det finnes vel av/på bryter på de LEDsene, men synes det kan bli litt "over the top". Takker alle som synes at kabinettet er fint. (Det var det som var meningen ;)) Får se om jeg modder mer på det. Det blir isåfall når MIST Tsunami fra microplex kommer. Men det kan ta tid. Skulle _egentlig_ komme i november ifjor... Må ha vannkjøling pga varmen i rommet mitt forrige sommer... Hadde minste temp. på 25 grader og den lå normalt på rundt 28-29 grader. Da med vindu på vidt gap og tak-vifte på full guffe. Fint med morgen sol som skinner inn på rommet mitt fra 5 til 17 om dagene sjø....

Lenke til kommentar
Windusfilm, eller "sotingsfilm" om du vil, finnes i ufattelig mange farger.

 

Bare ta en titt her til et lite firma med navn Swg.

Mange "bil-moddere" vil nokk kjenne til disse ;)

 

Ellers et knall prosjekt her, gleder meg til å se sluttresultatet :yes:

 

Keep modding.

Beklager! Var vel litt påståelig fordi jeg ikke har sett slik før. Tror fortsatt at det ikke er lov å bruke i Norge, men det kan jo hende... Til modding bør det jo være lov!

Lenke til kommentar

Bruk vanlig plexiglass som du pusser med veldig fint sandpapir, da får det etch effekt, så legger du hvilket som helst lys bak (liker personli blå best) og da lyser hele glasset opp.

Det eneste er at du da ikke kan se direkte inn i kabinettet, det vil se litt ut som om du prøver å se gjennom et vindu med damp på, men det kan bli veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Bruk vanlig plexiglass som du pusser med veldig fint sandpapir, da får det etch effekt, så legger du hvilket som helst lys bak (liker personli blå best) og da lyser hele glasset opp.

Det eneste er at du da ikke kan se direkte inn i kabinettet, det vil se litt ut som om du prøver å se gjennom et vindu med damp på, men det kan bli veldig bra! :)

mener du da en blå katode? kanskje det ja... hadde vært en fin effekt... vi får se.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tak i meg blankt plexi glass. Og jeg har bestilt meg blå katode og inverter fra microplex som kommer denne uken. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal pusse plexiglasset med fint sandpapir eller ikke. Jeg har testet det litt på det ene hjørnet.

DSCN0668-lite.JPG

 

EDIT: En kompis av meg som sier at det skal finnes "damp på boks" ettersom jeg skal ha en damp-/tåke-effekt... finnes det? og hvor får man kjøpt det?

 

edit2: "matt klarlakk" kalte han det. Går det bra da??

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...