Radhoo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Her kommer jeg til å poste noe av det aller første case prosjektet jeg har gjort. Jeg skal kutte dette på sidedøren mi. Første jeg gjorde var å fikse litt på bildet med paint shop. slik at det ble slikt Jeg tok så dette bildet og teipet det på sidedøra. Jeg tok da en tapet kniv og skjærte der linjene gikk slik at jeg fikk bildet overført til døra. Så var det å begynne med dremelen. Ett verktøy jeg aldri har vært borti før. Får bære eller briste tenkte jeg. Så til dags dato har jeg kommet så langt etter 2 1/2 times arbeid. Etter jeg har skjært ut hele figuren så skal jeg enten lime fast eller bruke dobbelsidig teip på plexiglass som jeg skal sette på bakom. Men er litt usikker på hvilken farge glasset skal være. Noen forslag? Lenke til kommentar
ALI Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ser bra ut, gleder meg til resten. Vet ikke om så mange farger, men rødt eller sort/sotet glass hadde vært fint. Hva med ild rundt eller ut fra munnen til dragen? Lenke til kommentar
muv Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Ser bra ut, fint skjert. Bare litt filing (som er så gøy ), så blir kantene helt fine! Endret 3. februar 2004 av muv Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette ser bra ut. Selv har jeg festet plexiglass med silikon, og det sitter forsatt. Silikon er litt bevegelig, noe som gjør det godt egnet til dette. Rødt og grønnt tar seg bra ut med sølv. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette ser bra ut. Selv har jeg festet plexiglass med silikon, og det sitter forsatt. Silikon er litt bevegelig, noe som gjør det godt egnet til dette. Rødt og grønnt tar seg bra ut med sølv. Ja, det sitter bra! (men bare pass på at du trykker ordentelig ned, ellers har det en tendens til å bli mellomrom mellom flatene) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Den dragen var utrolig nice. Bruk røde LED'er da. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Oppdatering: Det går fremover. Men har noen tips til hvordan jeg skal klare å ta de innerste krokene?? Lenke til kommentar
muv Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 på min mod brukte jeg baufil, en løvsag og filer der det var vanskelig å komme til med dremelen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette her så jo konge ut! hva med å bruke rød/grønn led bak? det gir jo en snasen effekt! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Nå tar jeg kvelden. kom så langt idag. Kun 2 timers arbeid da... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Veldig fint skjært ut Blir fint det der.. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 takker... Syntes ikke det er så værst selv ettersom det er første gangen i mitt liv at jeg skjærer med dremel og jeg er egentlig ikke noe til handyman... Men jeg venter det verste, blir sikkert no' kluss når jeg tar den siste finpussen. Skjærer sikkert feil.... *krysser fingrene* Har forresten klart å ta de ekle, småe krokene. Jeg fant i eska jeg kjøpte en stang med en liten kule oppå. Den fungerte fett... Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Dag 2: da er jeg endelig ferdig med å skjære ut figuren. Har nå vondt i nakke, rygg og knær. Da skal jeg begynne å slipe og pusse. Hva slags metode er best når man skal pusse og slipe? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Supert håndarbeid dette. Det ser ut som det er litt metallbiter på kanten noen steder, skal du gå over med en fin fil? Lenke til kommentar
ALI Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har du bestemt deg for hvilken farge du skal ha på ruta? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 nja... er ikke sikker enda.. jeg tenkte først helt blankt, men er ikke sikker... noen forslag? jeg skal gå over med fil etter jeg har hvilt meg litt... satt på kne i 3 1/2 time nå... har ikke noen atbeidsbenker som var store nok til å ha plata på... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hva med å lakke en plexi plate svart på "baksiden", og borre noen leds inn i den? ser bra ut.. lykke til vidre. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg vil anbefale en litt mørk plexi, det trur jeg ville vert best. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Da har jeg pusset og gjort ferdig selve figuren. Nå er den klart til å bli spraylakket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå