Gå til innhold

Acer Travelmate 803Lci - erfaringer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt min TM 803 i noen månder nå, og vil gjerne dele mine erfaringer og spørsmål med dere.

Jeg er godt fornøyd med maskinen, men vil likevel gjerne dele noen negative erfaringer med dere.

- Den er ganske stor, noe som har skapt litt problemer for meg ved valg av bæreveske. (Den er faktisk større i flatemål enn min forrige Dell inspiron 5000. Dog er den betydelig tynnere og lettere)

- Skjermen er etter min mening ikke god, pga dårlig synsvinkel. Om man kun kommer litt skjevt blir fargene forvrengt. Har andre samme erfaring, eller er mitt eksemplar dårlig?

- Plasseringen for tastene ø og æ er ombyttet. Jeg kjøpte min hos ITbutikken. Er det andre som har samme erfaring? Hvordan bytter plassering av tastene selv? Er det kun å rive dem rett opp, bytte plassering og presse dem ret ned igjen? (Selv om det er et + tegn på den ene tasten som da vil bli feilplassert.)

Som allerede nevnt er jeg, på tross av at dette innlag er fokusert på det negative, fornøyd med maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en to måneder gammel TM803LMI. Skjermen synes jeg er god, nesten like god som min forrige Dell Latitude selv om oppløsningen er litt lavere enn på Dell'en. Når man skroller raskt på internett flyter bokstavene sammen, slik var det ikke på Dell'en.

Tastaturet kan vel byttes i sin helhet. Du må jo kunne forlange å få et standard norsk tastatur på en norsk versjon av PC'en. CTRL og BACKSPACE-knappen på min maksin henger seg litt opp og klikker høyt. Skal sende den inn for å bytte tastaturet.

Det som virkelig er negativt på min nye maskin er den høylydte knirkingen i skroget, særlig nå man hviler hendene foran tastaturet. Hvis ikke dette lar seg ordne må jeg si at jeg angrer på at jeg kjøpte Acer TM. På dette området har Acer og mange andre PC-produsenter mye å lære av MAC.

Lenke til kommentar
- Plasseringen for tastene ø og æ er ombyttet.  Jeg kjøpte min hos ITbutikken. Er det andre som har samme erfaring?  Hvordan bytter plassering av tastene selv? Er det kun å rive dem rett opp, bytte plassering og presse dem ret ned igjen? (Selv om det er et + tegn på den ene tasten som da vil bli feilplassert.)

Du har vel fått maskinen med dansk tastatur da. Mener å huske at æ og ø har byttet plass på danske tastaturer i forhold til norske.

Correct me I'm wrong.

mvh

Poul

Lenke til kommentar

Knirking i chassis er ikke noe problem under normal bruk på min maskin. Jeg har nok hatt litt flaks der, eller så blir det kanskje verre etter hvert.

Vet dere hvordan man kan bytte plassering av taster? Kan man kun løfte dem rett opp? Jeg ønsker ikke ødelegge, men vil heller ikek sende maskin inn da den brukes hver dag.

Mvh

Me...

Lenke til kommentar

Har tidligere kjøpt en TM 291LCi gjennom ITbutikken. Når den dukket opp, så var det med dansk strømledning og dansk tatstatur. Returnerte den, med krav om å få tilsendt ny PC.

Etter tre uker fikk jeg beskjed om at de nå hadde behandlet min klagesak, og skulle overføre penger til konto. Tok da kontakt igjen (pr. telefon) og fikk opplyst at: Nei, denne PC'en hadde de nok bare i dansk utgave!

Sinnsykt dårlig kundeoppfølging og informasjon om produktene - og tydeligvis ikke det eneste produktet dette gjelder.

Endret av joarpu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...