_mgr_ Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei. Holder på å lære meg litt basic PHP, og lurer på følgende: Jeg skal få en variabel til å inneholde en URL, men selvfølgelig er det disse tegnene som brukes i PHP som står i selve URLen som skaper problemer. noe lignende dette: $urlvariabel = "img/script.php?bilde=$BildeVariabel&annenvariabel=true" altså.. noen som kan fortelle meg hva man må fikse på for at f.eks " = " ikke skal snappes opp av PHP og gjøre dette til en error? PHP-manualen er stor :-/ Noen som kansje kan henvise meg til rett sted? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 <a href="http://www.ditttdomene.no/index.php?side=img/script.php&bilde=$BildeVariabel&annenvariabel=true $side = $_GET['side']; $bilde = $_GET['bilde']; $annenvariabel = $_GET['annenvariabel']; Da har du vel det du trenger. Putt kodesnutten der du vil hente inn informasjonen i siden script.php. Tror du tenker litt feil her, men prøv og se det fungerer Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har et script som velger et random bilde, og gir URL som output. Jeg tenkte at banen til bildet skulle sendes til et resize-script. Derfor blir url img/script.php?src=$BildeVariabel. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 ...men eksempelet jeg gav deg fungrer da for det? Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 joa forresten.. gode linker til tutorials mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå