jdmonstad Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei, Hvordan finner jeg ut hva slags BIOS jeg har på min bærbare HP Pavilion?? Hvordan får jeg oppdatert BIOSen og hva slags konsekvenser vil en slik endrig få? Positive/negative?? På forhånd takk for alle svar! JD Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette skal gå ann å finne ut på produsentens hjemmesider. Har ikke HP selv så jeg kan ikke si noe spesifikt om akkurat din PC. Generellt er det ikke så mange ulemper ved å oppdatere BIOS bortsett fra en mikroskopisk risiko for å ødelegge brikken (ved strømbrudd el. lignende som er lite sannsynlig på en bærbar ) Så lenge PC'en fungerer helt OK er det imidlertid ikke så mange fordeler heller. Nyere bios-versjoner kan vel i noen få tilfeller gi litt økt ytelse, av og til en ny funkjsjon og støtte for nyere hardware men i hovedsak er oppdateringene bare bug-fixes. M.a.o, om du ikke har gjort dette før og alt fungerer fint, er det ikke så mange grunner til å oppdatere. Selv oppdaterer jeg alltid når det kommer en ny uten å egentlig vite hvorfor. Bare liker å ha det nyeste Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Les litt her: http://h20015.www2.hp.com/hub_search/docum...lion18705&cc=us Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har den siste tiden vært plaget med noe viftestøy. Leste et annet innlegg at en hadde fått redusert viftestøyen en del ved å oppdatere BIOS. Noen formeninger om det? Takk for svarene! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Finn ut hvilken modell du sitter med, så kan du sjekke hva som har blitt fikset i de ulike bios-oppdateringene på supportsidene til HP og om viftestøyen er gjort noe med (varmenivå/vifteintensitet-justeringer). Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei! Sitter med en HP bærbar selv.... oppdatering av BIOSen fikser pipelyden ... at vifta går litt må du regne med. Skriv ned hvilken HP du har (gjerne litt specs ... CPU type etc) Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 HP Pavilion ze5244. P4 2.56 GHz. 512Mb delt minne. (448+64). Bios: Phoenix Technologies KF.F.05 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Denne CPUen trenger en del strøm og utvikler en del varme => vifta går nok en del Pentium 4 Mobile (P4-m, Pentium4-m)P4-m har vært brukt i bærbare maskiner i flere år. Disse var klart å foretrekke før P-m og tildels XP-m inntok markedet. Nå har de mistet sin populartietet fordi P-m gir bedre "bærbare egenskaper" (mindre strømforbruk). Maskinen faller i mellom P-m og Pentium 4. Det er ikke en dårlig prosessor, men den er ikke lenger best på noe. Maskiner med disse kan trygt kjøpes selv om de ikke har lavere strømforbruk enn XP-m og er noe dyrere. P4-m er billigere enn P-m og er et greit valg hvis man ikke ønsker XP-m, eller XP-m ikke er tilgjengelig. Disse cpu'ene fases ut. Finnes fra 1.4 til 2.6ghz. Mobile Pentium 4 (m-P4) En arvtaker til P4-m. Denne finnes med HT teknologi, som gir bra multitasking ytelse. Den har raskere bus hastighet enn P4-m, 533mhz, og en mer avansert versjon av SpeedStep (strømstyrings funksjon) enn forgjengeren. Med m-P4 har Intel laget en prosessor som ligner mye på vanlig P4, samtidig som de har forbedret de mobile egenskapene til P4-m. En interessant prosessor som nok vil spise av P4 sin andel i markedet for bærbare. Finnes fra 2.4 (uten HT) til 3.2ghz (med HT). En av disse har du ... Er noe galt med hp sine sider nå, men har lastet ned BIOS flere ganger der .. har XP-M 2400+ i min HP (Ze4417ae) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå