duplex Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei, håper det er noen her som kan hjelpe meg! Jeg har en Asus 52x cd-rom, når den leser ligger cpu usage på 100%. Er det noen som vet hva det kommer av eller hva jeg kan gjøre med det. Det er ikke alltid sånn, i går var det helt normalt, så la jeg inn Norton Systemworks 2002, det var etter det, det skjedde. Jeg har prøvd å slette det, men det hjalp ikke. Jeg har to kamerater som har samme cd-rom, de får det problemet av og til de også. Det samme skjer i win XP og win 2000. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Det hører ut som DMA er blitt slått av. Du må i såfall gå inn i Enhetsbehandling for å slå det på igjen. Lenke til kommentar
duplex Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 DMA er slått på, har sjekka det. Både i bios og på device mananger. Lurer på om det kan ha noe med hovedkortet å gjøre, jeg har et asus A7v133 kort. Jeg har også hatt noe problemer med raid portene. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Kan jo hende CD-Rom'en er defekt? Lenke til kommentar
duplex Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 To av kameratene mine har samme hovedkort, men forskjellige cd-rom...har allikevel det samme problemet.... Lenke til kommentar
evigchristian Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Ide interface er slitsomt for pc'en vet du.. Lenke til kommentar
duplex Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Vet du hvordan jeg kan fikse det. Har en palaminio 1600+ prossesor, så det burde holde. Lenke til kommentar
evigchristian Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Det er jo ikke sikkert at cpu usage er 100% Har du sjekket andre sysmark programmer mens du jober på cd-rom... Lenke til kommentar
duplex Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Det er cd-rommen som bruker 100% cpu. Det er jeg sikker på. Har sjekka det. F.eks. hvis jeg tar cd-copy med nero, er cpu usage på 100%, men hvis jeg brenner fra harddisk er det helt normalt. Og hvis jeg legger inn noe fra cd-rommen til harddisk er den også på 100%. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Det er ikke første gang Norton-programmer fucker opp pc'er. Hvis du ikke klarer å installere driverne pånytt er vel eneste løsning å installere Windows pånytt. Lenke til kommentar
duplex Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Tror ikke det har noe med det å gjøre, tror det er noe med instillinger på hovedkortet å gjøre, er det noen som har veldig peil på Asus A7v133 hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå