Catod Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg skal bygge meg ny maskin. Alle komponentene kommer i dag eller i morgen. Når jeg har installert komponentene, og skrur på maskinen for å installere windows xp, trenger jeg da winxp startdiskett? Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 De fleste nye OS cd'er trenger ikke oppstartsdiskett for å installeres.. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Det kan hende du må gå inn i bios å endre Boot rekefølgen slik at den prøver å starte fra CDrom først. Forutsatt at det er en Bootable version av WindowsXP og cd-rom og hovedkort støtter boot (noe de mest sansynlig gjør hvis det er rimelig nye komponenter) Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Her er rekkefølgen: Trykk Delete (eller lignende) i oppstart for å gå inn i BIOS. Finn fram til der det står om BOOT-rekkefølgen. Velg slik at CD-ROM står først. Restart, og sett i den BOOTALBLE versjonen av XP-cd'en. dvs. pass på å få tak i bootable!!! Derfra er resten plankekjøring Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Og om det over går til helvete, så bruk gjerne en gammel win9x bootdisk med cd drivere, og start inst manuelt. Lenke til kommentar
MS Support Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Win 9x Boot disket er en veldig bra sikkerhets løsning skulle du få problemer. Alle MS Operativ system CD'er kan boots hvis det er støtte for dette i bios og cd-rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå