Gå til innhold

Photopaint vs Photoshop ev andre

Anbefalte innlegg

Har gjennom noen år vent meg til å bruke Photopaint, først versjon 7, så 9, evt. kanskje en nyere versjon. Har vært innom Photoshop versjon 5 på veien, men det er rart når man kan et program ganske godt sitter man i starten å irriterer seg over at ting ikke er slik i det andre.

Jeg er fullstendig klar over at Photoshop er det "alle" bruker, derfor lurer jeg på om det er noen som har greie på både Photopaint og Photoshop.

Bedømmer man salgsprisen på de to, så skulle jo Photoshop være milevis bedre, men er det tilfelle?

Det jeg egentlig lurer på er hvorvidt jeg går glipp av veldig mye ved å bruke Photopaint fra Corel?

Er det noen som har erfaring med raw konvertering i Photopaint?

Taknemmelig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder mulighetene innen billedbehandling og Repro

er Photoshop uslåelig... Vil du kun tegne kan man greie seg lett

med andre program.

Når det gjelder RAW er det vel kun PS CS som har skikkelig støtte,

man har tidligere måtte bruke andre programmer for å åpne RAW.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Mortenah

Er i samme "bås" som deg her. Har brukt Corel Photopaint i mange år. Har prøvd meg litt på PS, men det ble litt gresk for meg og lite intuitivt etter mitt skjønn. Så fant jeg ut at jeg egentlig hadde det jeg trengte i Corel. Veldig sjelden jeg EGENTLIG har bruk for noe mer. Men om jeg skal være helt ærlig skulle jeg ønske jeg hadde tid og ork til å sette meg inn i PS. Tror, og vet vel etter det jeg har hørt av andre, at PS er en god del bedre og mer avansert enn PP. Når det gjelder RAW filer for mitt vedkommende, har jeg et Sony kamera som av en eller annen idiotisk grunn kun vil åpnes av Sonys eget program...

Vil også nevne at om du først KAN BRUKE PhotoPaint, er det slett ikke så veldig langt unna PS. De ivrigste kritikerene av programmet har slett ikke satt seg inn i hva det kan... (Noe jeg også har hørt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...