Gå til innhold

Betaling med "Bacs" eller "Cheque"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fant denne web butikken, med ganske greie priser på mp3 spillere, særlig den nye iRiver Ihp-140 (merk at prisene står oppført uten moms). Uansett, så vil jeg gjerne kjøpe derfra og jeg tar kontakt med butikken. De ber meg betale via "Bacs" eller "Cheque" ettersom de har opplevd uregelmessigheter ved betaling via kredittkort.

Så melder spørsmålet seg.. Jeg har aldri vært borti hverken Bacs eller Cheque, jeg har sett en god gammeldags sjekk her hjemme et par ganger, men det er det. Er det noen som har benyttet seg av disse betalingsalternativene, eller er det noen der ute som vet hvordan man gjør dette, om det i det hele tatt går an fra Norge til UK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sjekken er jo bundet til en norsk konto. Sende denne i posten til butikken i England, han går i en engelsk bank for å heve sjekken, men sjekken er tilknyttet en norsk konto... Det lukter problemer av slikt ?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Men de tar ikke imot Visa eller Mastercard for øyeblikket, for som sagt, de opplever uregelmessigheter ved bruk av kredittkort og har valgt å ikke motta betaling fra kredittkort mens banken rydder opp i problemene.

Lenke til kommentar

Da ville jeg enten handlet et annet sted eller ventet til banken hadde ryddet opp.

Om du skulle være så heldig å få tak i en sjekk, og sender denne vil mottageren i england ha problemer med å veksle den inn. Om han så skulle klare å veksle den inn, har du ingen garanti for at han kommer til å sende varene. Og hvis han så skulle sende varer, skal produktet være ekstremt billig for at det skal lønne seg for deg; Det blir noe helt vanvittig med gebyrer.

Da er det bedre om du ber dem om å ta i bruk PayPal (.com), bidpay eller andre av samme typen.

Både kredittkort selskaper og PayPal tar på seg stor del av ansvaret om det skulle bli problemer med kjøpet.

Kjenner ikke til Bacs.

Lenke til kommentar

PetterG: Jeg glemte å opplyse om at jeg skal ha varen sendt til en lokal adresse i England :blush:

Ellers er jeg helt enig, det ville ikke lønnet seg i det hele tatt ettersom både toll og moms som må betales her i Norge garantert ville spist opp hele fortjeneste kaken.

Men, er det mulig å bruke Bacs fra Norge? Jeg finner ingen info om det på deres nettsider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...