Gå til innhold

Strømadopter til Bærbar IBM

Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Billigst vet jeg ikke, men du skal sannsynligvis ha en 72W adapter med varenummer 02K6701. Den går til (nesten) alle ThinkPad siden ThinkPad 600.

Hei !

Vedrørende strømadapter til Thinkpad så mener jeg det ikke er likegyldig hvilken type strømadapter du bruker til hvilken modell.

Ihvertfall har vi blitt anbefalt av IBM om å ikke bruke f.eks strømadaptere til Thinkpad 600/600E til f.eks Thinkpad T21/22/23 eller omvendt. Det er forskjellig "spenning" på de forskjellige strømadapterene. Hvis man bruker "feil" strømadapter til "feil" type modell, kan det gå utover f.eks ladingen av batteriet på den bærbare. Her finnes det også strømadaptere som man bare skal bruke når den bærbare kun står i docking og andre som man bare skal bruke når den bærbare IKKE er i docking. Dette fordi når den bærbare står i docking så krever det et litt kraftigere strømadapter enn når den bærbare IKKE står i docking. Grunn: docingen krever også litt strøm itillegg til den selve bærbare pc'n.

Dette er ihvertfall hva vi har blitt anbefalt av IBM :cool:

Derimot kjenner jeg ikke til den strømadapteren som Tore45 nevner. Mulig denne er en slags universal strømadapter som kan brukes :)

Lenke til kommentar
Vedrørende strømadapter til Thinkpad så mener jeg det ikke er likegyldig hvilken type strømadapter du bruker til hvilken modell.

Ihvertfall har vi blitt anbefalt av IBM om å ikke bruke f.eks strømadaptere til Thinkpad 600/600E til f.eks Thinkpad T21/22/23 eller omvendt. Det er forskjellig "spenning" på de forskjellige strømadapterene. Hvis man bruker "feil" strømadapter til "feil" type modell, kan det gå utover f.eks ladingen av batteriet på den bærbare. Her finnes det også strømadaptere som man bare skal bruke når den bærbare kun står i docking og andre som man bare skal bruke når den bærbare IKKE er i docking. Dette fordi når den bærbare står i docking så krever det et litt kraftigere strømadapter enn når den bærbare IKKE står i docking. Grunn: docingen krever også litt strøm itillegg til den selve bærbare pc'n.

Dette er ihvertfall hva vi har blitt anbefalt av IBM :cool:

Derimot kjenner jeg ikke til den strømadapteren som Tore45 nevner. Mulig denne er en slags universal strømadapter som kan brukes :)

TP600 - 56Watt (utgått i 1998)

T2x - 72Watt

G40 - 120Watt

72Wattern kan du bruke til alt unntatt G40. IBM er flinke til å bruke standardutstyr som kan brukes til alle ThinkPads, og 02K6701 kan altså brukes til (nesten) alt, inkludert T,A,X og R. :yes:

Lenke til kommentar
TP600 - 56Watt (utgått i 1998)

T2x - 72Watt

G40 - 120Watt

72Wattern kan du bruke til alt unntatt G40. IBM er flinke til å bruke standardutstyr som kan brukes til alle ThinkPads, og 02K6701 kan altså brukes til (nesten) alt, inkludert T,A,X og R.

2625 er en ThinkPad 365, og FRU part number til adapteret er 85G6736.

IBM sine hjemmesider sier dessuten at dette adapteret bare passer til IBM TP 365, ingen andre modeller (det er 35W som det vel også står i første posting).

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...