Gå til innhold

SDR -DDR kombineres?

noClue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='noClue' date='03/02/2004 : 12:46']Hvorfor passer ikke mitt gamle 3dfx voodoo 3000 skjermkort i det nye HK AGP slotten?[/quote]
Det er forsjellige typer AGP-porter, men man trenger ikke bry seg om dette visst man ikke kjøper spesielle skjermkort eller blander gammelt og nytt. Men det er ikke PCI versjonen av skjermkortet du har da?

Les på [url="http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction=artikkel&id=3CBDB388-080F-D0AF-9D1346C6F0AA32BD"]denne siden[/url] for mer info og bildeforklaringer.
Lenke til kommentar

Hva slags DDR ram er det snakk om? Tviler sterkt på at den PCen har SDR ram som er gammel. Du kan ikke bruke DDR & SDR ram på samme hovedkort sammtidig. Jeg tror noen hovekort hadde muligheter for begge deler, men kunne ikke bruke de sammtidig.

Skjermkortet er det agp i det hele tatt? Jeg er ikke sikker men skjermkort som er 2x agp kort går ikke i hovdkort for senere agp kort (4x & 8x). De er litt anderledes med en annen spenning.

Lenke til kommentar
Skjermkortet er det agp i det hele tatt? Jeg er ikke sikker men skjermkort som er 2x agp kort går ikke i hovdkort for senere agp kort (4x & 8x). De er litt anderledes med en annen spenning.

aha...d ante meg ...står AGP på d gamle hk,men AGP x 8 på d nye.... :(

så da må jeg ha nytt skjermkort oxo :mad: ....blir ikke billigere denne maskina :)

..bomma på boxtavene.....128SDR på det gamle å 256 DDR på d nye.

Lenke til kommentar

256 holder lenge med XP... Koommer alt ann på hva du bruker maskinen til. Bruker du den til video redigering så er 1024 anbefalt, surfer du og skriver i word er 256 nokk i lange baner.. Men spiller du også, kan det være kjekt med 512 ja.. dette sier jeg av egen erfaring

Lenke til kommentar

Det ble solgt noen få hovedkort med et Sis-chipsett for Socket-A som støttet både SDR- og DDR- ram. De felste av disse kunne kjøre kun en ram-type av gangen, men jeg har faktisk lest om et kort som takler begge deler samtidig. Dette er riktignok både sære, skjeldne og utdaterte kort så det er nok ikke noe å tenke på i praksis.

Glem eller selg heller den gamle SDR-brikken din og kjøp deg ny DDR-ram og bruk utelukkende det. Det gir deg vanvittig mye flere valgmuligheter når det gjelder type hovedkort, sokkel, ram-typer, tilkoblinger, og oppgraderingsmuligheter, priser og webshopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...