janken Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Kan jeg skade CPU en om jeg stiller Vcore lavt? Jeg har merket at temperaturen minker om jeg stiller ned. Jeg har en uklokket Xp1700. Vcore 1.69. Hva skjer om jeg minker den drastisk? Eller oker den? Hva brukes Vcore til? Lenke til kommentar
Spavn Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 tror neppe CPUen vil ta skade av det :smile: VCore er spenningen til prossessoren, hvis du stiller den for høyt kan den ta skade av det, fordi den kan gå for varm. Hvis du stiller den for lavt, kan det hende CPUen ikke får nok strøm, men vil nok neppe ta skade av det. VCore er kjekt å ha om man skal overclocke, for da kan man øke den for å skaffe CPUen mer kraft til å kjøre på høyere hastigheter :razz:. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Tar ikke skade av det, så bare fortsett å still nedover til du merker at den er ustabil for så å stille litt opp igjen. Jeg kjører for tiden på 1.60V, og dette gir meg en fin reduksjon i temperatur... Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg kjører den på 1.4 har ingen særlige problemer med det.. tempertaturen gikk ned en god del... fra 49c til 47C (har ikke klokket maskinen) føler enda at tempen er mega høy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå