Gå til innhold

Hvilken P4 cpu?

Tantor_

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å skaffe meg nu cpu. Begynte å kikke litt og så at det var snakk om prisreduksjon ol.

Er jo så lite forskjell på priser blandt mange også.

Har for tiden et Asus P4pe kort samt crucial xms-4000 brikker samt en 2.53/533.

Kortet kjører jo som sagt ikke dual channel, men er fornøyd med kortet og vil helst slippe å bytte dette.

Har egentlig dual channel så mye å si på den totale ytelsen?

Blir vel et Ati 9800 pro vil jeg å tro

Kan eventuelt få tips til nytt mobo også i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye vil du bruke og skal du overklokke? En 2.8Ghz Prescott overklokket til 3.7Ghz yter sikkert passe fint, men så støyer den også kanskje en del. Hvis ikke vil jeg kjøpt og klokket 2.8Ghz 'C'. Skal du ikke klokke så tjener du vel egentlig utrolig lite på å kaste bort peng på bedre CPU. Går opp 500Mhz for 3-4000kr er ikke verdt det :/

Lenke til kommentar

hvis du skal selge så er jeg interresert.....

har bare en gammel klokket amd xp1800+ :(

skulle gjerne ha økt busshastigheten litt ja hehe..... mitt skjermkort fx5800 er raskere enn prosessoren, og det sier vel det meste

Lenke til kommentar
Hvor mye vil du bruke og skal du overklokke? En 2.8Ghz Prescott overklokket til 3.7Ghz yter sikkert passe fint, men så støyer den også kanskje en del. Hvis ikke vil jeg kjøpt og klokket 2.8Ghz 'C'. Skal du ikke klokke så tjener du vel egentlig utrolig lite på å kaste bort peng på bedre CPU. Går opp 500Mhz for 3-4000kr er ikke verdt det :/

Å anskaffe seg en Prescott med dagens temperatur problemer hvis du skal clokke er helt borti natta da. Prescott 3.2 som HardOCP testet lå på ca 162 fahrenheit (ved full load) og det vil vel si ca 70 grader celsius. Eneste måten å holde den nede på er ved vannkjøling, og tilogmed det klarer ikke holde det så enormt lavt at det er verdt det. Velg heller en Northwood og clokk som ****** :)

Lenke til kommentar

jeg har fra før av 2,53GHz jeg også, så ble jeg hypp på hyperthreading og dual ddr som hk'et mitt har.. så jeg lette etter en ny cpu, fant 1 stk INTEL CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 3.2GHz 800MHz 512kB Boxed til 1875 kr hos www.ndata.com , som seff var feilpriset ganske kraftig ! men jeg får prosessorn til den prisen fordet! :) jammen bra saker. så bestilte jeg meg 2 st 256mb 3200 twinmos m/winbond til (har 2 fra før av) så har jeg 1GB i dual ddr

over 4 brikker hmm.

da begynner maskinen å bli ganske fin :)

etter oppgradering:

p4 3,2GHz

asus p4s800d

2 st wd raptor 36GB 10000rpm i raid 0 som systemdisk

maxtor 80GB 8mb cache lagringsdisk

1GB pc 3200 dual ddr

Club 3d r9800 pro

sb live 1024

Lenke til kommentar

ikke helt oppdatert på lydkortet da ;)

jeg kjøpte det gode gamle sound blaster live! 5.1

jeg klarte å ødelegge det, og skulle få nytt på garantien.

quote: "Kortet ditt har gått ut på produksjon så du må desverre få et annet"

fine greier det der. jeg har nå et Audigy2 med alt av tillegs greier som ingen har bruk for :):):):):):):):):):):)

fikk det kortet da for ca 300,- siden det var det jeg betalte for mitt gamle Live! 5.1 lydkort, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...