tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ok, nå skal jeg prøve å validere sidene mine fremover nå men har følgende prob: Når jeg validerer med DW, får jeg "0" feil, men når jeg valider samme dokumentet med W3C så får jeg endel feil. Det skjønner jeg ikke. Noen kode guruer her som kan svare meg på det? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 DW validerer vel utifra sin egent kode, mens W3C validerer utifra alle standardene... DW følger vel ikke alle standardene, altså finner den 0 feil! jeg vet ikke, men jeg skule tro det er noe sånt som gjør det... Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 DW validerer vel utifra sin egent kode, mens W3C validerer utifra alle standardene... DW følger vel ikke alle standardene, altså finner den 0 feil! jeg vet ikke, men jeg skule tro det er noe sånt som gjør det... Ja, du sier noe der, men den gjør faktisk ikke det... fordi jeg konverterte dokumentet over til xhtml, men da fant den mange feil. 0 feil på HTML 4.01 Noen andre som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools verdt et forsøk? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools verdt et forsøk? tja, trenger ikke å vite forskjellen akkurat nu, jeg har nesten alltid brukt HTML 4.01 så nå vil jeg vite hvorfor DW validerer 4.01 og ikke W3C Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools verdt et forsøk? tja, trenger ikke å vite forskjellen akkurat nu, jeg har nesten alltid brukt HTML 4.01 så nå vil jeg vite hvorfor DW validerer 4.01 og ikke W3C Aha, nå skjønner jeg problemet. Tror ikke jeg kan hjelpe dog, kan det ha noe med doctype å gjøre? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools verdt et forsøk? tja, trenger ikke å vite forskjellen akkurat nu, jeg har nesten alltid brukt HTML 4.01 så nå vil jeg vite hvorfor DW validerer 4.01 og ikke W3C Aha, nå skjønner jeg problemet. Tror ikke jeg kan hjelpe dog, kan det ha noe med doctype å gjøre? Nei doctypen er riktig, ikke fått noe problem eller feilmelding med det. Lenke til kommentar
kennis Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hva er feilene som oppstår da? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 hva er feilene som oppstår da? Prøv å validere denne sida hos w3c org http://toolpack.no/newweb/template.htm På dreamweaver får jeg null feil, her får jeg et par feil. Enden, Satryum, hvor er dere når det trengs?! Lenke til kommentar
kennis Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) jeg vil tro at dreamweaver'n din er satt til å validere standarder som er eldre enn html 4.01.. du må velge hvilken standar du skal validere mot, og også hvilken type browser etc.. EDIT: da jeg validerer html koden din i dreamweaver mx 2004 får jeg samme feil som på w3.org Endret 3. februar 2004 av kennis Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 jeg vil tro at dreamweaver'n din er satt til å validere standarder som er eldre enn html 4.01.. du må velge hvilken standar du skal validere mot, og også hvilken type browser etc.. EDIT: da jeg validerer html koden din i dreamweaver mx 2004 får jeg samme feil som på w3.org da får jeg prøve med mx 2004 - takker kompis. Lenke til kommentar
kennis Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 gjør det du no problemo Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 DW pre-2004 validerer vel mot browsere.. og ikke mot w3c's spesifikasjoner... ? mener å huske no slikt no.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 DW pre-2004 validerer vel mot browsere.. og ikke mot w3c's spesifikasjoner... ? mener å huske no slikt no.. -Jau! Det stemmer så vidt jeg husker... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 DW Validerer at det ikkje mangler en > eller <, om en tag er avslutta eller ikkje, at koden i seg sjøl er korrekt. W3C's validator ser på feil/mangler når det gjelder bruk av koden f eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå