DementedAlbino Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Synes det er på tide å kaste ut videospilleren og få på plass en HD basert løsning til opptak, gjerne med dvd brenner også. Det aller beste hadde hvert med en tuner til parabolen som hadde disse geneskapene innebygd. Noen som vet om der finnes gode alternativer til opptak av tv som er HD basert? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva med en Force 1189 paraboltuner? Viasat og Canal Digital i samme, og 80 GB harddisk. Koster rundt 5000, eller under 2000 om du binder deg til (full pakke) fra en av de to programleverandørene i 12 mnd. Kjenner flere som har den og er storfornøyd; skal ha en selv også når jeg får råd... Ingen DVD-brenner dog, men sånt er sjelden nødvendig. Filmer o.l. fra TV er jo ikke lov å brenne ut likevel. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Hva med en Force 1189 paraboltuner? Viasat og Canal Digital i samme, og 80 GB harddisk. Koster rundt 5000, eller under 2000 om du binder deg til (full pakke) fra en av de to programleverandørene i 12 mnd. Kjenner flere som har den og er storfornøyd; skal ha en selv også når jeg får råd... Ingen DVD-brenner dog, men sånt er sjelden nødvendig. Filmer o.l. fra TV er jo ikke lov å brenne ut likevel. Hvor finner jeg den force tuneren til 2000 med bindingstid? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Her i Ålesund kjøper man slikt på Expert på Moa. Sist jeg sjekket var det noe sånt som 1799,- hvis du bandt deg (12 mnd) til full pupp fra Canal Digital og 1999,- hvis du bandt deg (12 mnd) til full Viasat-pakke. Dette var like før jul. Og prisene går nedover ettersom modellen blir eldre sa de, hvis det var noen tvil om det. Så kanskje de har den enda billigere nå Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Modellen du nevner er gått ut av produksjon og erstattet av en annen. En ting til er vel at den ikke støtter det nye kode systemet til viasat, så da er den brukenes i ca 9 mnd til før du får svart skjerm. Å kjøpe den med canaldigital går nok ikke, for etter 22.01.2004 så sluttet canaldigital og lvere ut kort til tunere som har støtte for viasat kort. Så da må du dokummentere at du har en tuner som kun har støtte for canal digital. Her i Bergen koster den forresten 5999 i samme butikk kjede. Endret 3. februar 2004 av svortevik Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Oi, den nye modellen har jeg ikke fått med meg, skal sjekke den ut. At 1189 ikke støttes av de nye Viasat-kodene har jeg også hørt før, men fikk det avkreftet pr email fra Force.tv Grunnen til fortsatt støtte er at Viasat er redde for å miste en god del kunder som har alternative tunere til den møkka som følger med i standardpakken. Force garanterer nå at de vil støtte alle fremtidige skifter fra Viasat, eller nytt produkt i verste fall. Glimrende av dem! Å kjøpe den med canaldigital går nok ikke, for etter 22.01.2004 så sluttet canaldigital og lvere ut kort til tunere som har støtte for viasat kort. Så da må du dokummentere at du har en tuner som kun har støtte for canal digital. Dette visste jeg faktisk ikke. Force trenger et helt eget kort fra Canal Digital ja, idiotisk av Canal Digital hvis dette stemmer! Her blir det kjefte-epost ja! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Tror jeg må ringe til butikken du nevner i morgen og høre hvilke priser de oppererer med. Om prisen du sier stemmer, og det som force sier er riktig så er det et kjempe bra kjøp. Den koster som sagt 5999 her i Bergen. Må alltids finnes en løsning for å få tilsendt et kort som passer til tuneren på et vis. du kan lese mer om det her http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5491 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Tror jeg må ringe til butikken du nevner i morgen og høre hvilke priser de oppererer med. du kan lese mer om det her http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5491 Uff, det var stygg lesning på det forumet ja! Anyway, nummert fra Gule Sider: Expert Moa Moagård Postboks 7025 Spjelkavik, 6022 Ålesund................................ 70 17 18 80 Snakk f.eks. med Stig Juul. Ung og hyggelig (serviceinnstilt) kar med god peiling. Spiller forsåvidt ingen rolle hvem du snakker med, for disse tilbudene sjekkes på en datamaskin mens du venter. Faren min bandt seg forresten til både Canal Digital og Viasat 12 mnd, og fikk Force 1189S for 680,- DET kaller jeg en grei deal når han har begge pakkene til vanlig likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg